رهبران بریکس حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ابراز داشتند.

نشست سران بریکس در روسیه در حالی برگزار می‌شود که توحش رژیم صهیونیستی در خاورمیانه اکنون در حال به خاک و خون کشیدن فلسطینیان و مردم لبنان است. بی توجهی به حقوق اولیه انسانی فلسطینیان موضوعی است که در این نشست از سوی رهبران کشور‌های عضو محکوم شده است. 

به گزارش الجزیره، سازمان بریکس با صدور بیانیه‌ای از حمایت خود برای عضویت دائمی و کامل فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت کرد. 

این بیانیه می‌افزاید: ما بر تعهد تزلزل ناپذیر خود بر راهکار دو دولت براساس مرز‌های ژوئن ۱۹۶۷ تاکید داریم. اعضای بریکس نگرانی عمیق خود را از تشدید بحران بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطینیان ابراز می‌دارد. ما خواستار استقرار یک صلح پایدار، جامع، فوری در غزه هستیم.

اعضای بریکس همچنین خواستار ورود فوری و گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند. 

بریکس که در ابتدا با حضور برزیل، روسیه، هند، چین، و آفریقای جنوبی تشکیل شده بود در سال ۲۰۲۳ گسترش یافت و کشور‌های آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی، و امارات متحده عربی نیز به آن ملحق شدند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۲:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
اسرائیل همه فرماندهان فلسطینی را ترور میکند زن و بچه های فلسطینی را سلاخی میکند پس چطور محمود عباس آزادانه به فرودگاه بن کوریون میرود سوار هواپیما میشود جلو چشمان نتانیاهو پرواز میکند حتما یک چیزی بین عباس و نتانیاهو هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
مبروک مبروک
اهلا و سهلا مرحبا
شکرا الجزیلا....... بریکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
اتباع افغان روستای ویرانی جاده شاندیز جمع کنید
آخرین اخبار