روزنامه ملیت ترکیه گزارش داد که اولین دیدار پس از ۱۳ سال میان روسای جمهور سوریه و ترکیه ممکن است ماه آینده برگزار شود.

روزنامه ملیت ترکیه گزارش داد که اولین دیدار پس از ۱۳ سال بین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بشار اسد، همتای سوری او ممکن است ماه آینده برگزار شود.

براساس گزارش آرتی، این روزنامه که به دولت اردوغان نزدیک است، اشاره کرد که این دیدار ممکن است در جریان اجلاس بریکس که در ماه اکتبر در کازان روسیه برگزار می‌شود، اتفاق بیفتد یا اندکی پس از آن برگزار شود.

با این حال دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که هیچ توافقی بین آنکارا و دمشق در خصوص دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه در نشست آتی بریکس وجود ندارد. یک منبع در دفتر رئیس جمهور ترکیه به خبرگزاری ریانووستی گفت: هیچ توافقی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور ترکیه دیروز یکشنبه آمادگی خود را برای دیدار با رئیس جمهور سوریه تایید و ادعا کرد که منتظر پاسخ دمشق است. اردوغان پیش از عزیمت به آمریکا و در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما گفتیم که می‌خواهیم با بشار اسد دیداری داشته باشیم تا روابط ترکیه و سوریه عادی شود و اکنون می‌خواهیم با بشار اسد دیداری داشته باشیم. منتظر پاسخ مناسب دمشق هستیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که هاکان فیدان، وزیر امور خارجه این کشور مامور شده است تا دیداری را با بشار اسد ترتیب دهد که ممکن است در کشور ثالث برگزار شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار