مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران گفت: بازسازی توسکاسرا و هتل قدیم رامسر به دلیل انتظار برای تأمین اعتبار بنیاد مستضعفان هنوز به پایان نرسیده است.

رادیو فرهنگ در برنامه «پویش» که پنج‌شنبه ۳ آبان ساعت ۸ پخش شد، به بررسی وضعیت بازسازی مجموعه تاریخی توسکاسرا و هتل قدیم رامسر پرداخت.

 ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، با حضور در این برنامه، درباره ضرورت احیا و بازسازی این بنا‌های تاریخی توضیحاتی ارائه داد.

ایزدی اظهار داشت: مجموعه تاریخی توسکاسرا و هتل قدیم رامسر تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار دارند و برای تکمیل فرآیند احیای آنها، منتظر تخصیص اعتبار لازم هستیم.

وی اشاره کرد که این مجموعه‌ها جزء جاذبه‌های مهم گردشگری شمال کشور به شمار می‌روند و بازسازی آنها از اهمیت ویژه‌ای برای حفظ هویت فرهنگی مازندران و ایران برخوردار است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر، بیش از ۲۷۰۰ بنای تاریخی در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد، حدود ۸۰۰ بنا به ثبت ملی رسیده‌اند. مجموعه توسکاسرا و هتل قدیم رامسر نیز جزو این بنا‌های ملی هستند و وظیفه اصلی ما حفاظت و احیای این اموال فرهنگی است.

 ایزدی با اشاره به برخی چالش‌های مربوط به مالکیت بنا‌های تاریخی افزود: در برخی موارد، مانند مجموعه توسکاسرا و هتل قدیم رامسر، این بنا‌ها تحت مالکیت بنیاد مستضعفان هستند و ما به عنوان ناظر عمل می‌کنیم. برای تکمیل فرآیند بازسازی این مجموعه، طرح مصوب شده و برخی از مراحل آن پیش رفته است؛ اما برای ادامه کار نیاز به تخصیص اعتبار وجود دارد.

وی همچنین به حادثه آتش‌سوزی دو سال پیش در هتل قدیم رامسر اشاره کرد و گفت: بخشی از هتل که شامل سالن سینما و آمفی‌تئاتر بود، تاکنون بازسازی شده است، اما هنوز کار‌های بیشتری باید انجام شود تا این هتل به عنوان یک نماد تاریخی و فرهنگی با هویت ملی بازسازی کامل شود.

برنامه «پویش» رادیو فرهنگ، هر هفته موضوعات مهم مرتبط با میراث فرهنگی و گردشگری را مورد بررسی قرار می‌دهد و علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت رادیو فرهنگ دنبال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار