جلالی گفت: موافقت‌نامه جامع همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه طی ماه‌های آینده در سفر رسمی پزشکیان به روسیه امضا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اشاره به دیدار روز چهارشنبه دوم آبان مسعود پزشکیان و ولادیمیر پوتین رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران بریکس، گفت: بنا بر آخرین توافق طرفین، موافقت‌نامه جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور همراه با دیگر موافقت‌نامه‌های دوجانبه از جمله قرارداد‌های گازی و کریدوری آماده و طی ماه‌های آینده در سفر رسمی دکتر پزشکیان به روسیه امضا می‌شود. 

کاظم جلالی در حاشیه اجلاس سران کشور‌های عضو گروه بریکس در کازان افزود:  پوتین در ملاقات روز چهارشنبه از پزشکیان باری دیگر دعوت کردند که در سفری رسمی به روسیه، موافقت‌نامه جامع همکاری‌های دو کشور با حضور دو رئیس جمهور امضا شود.

سفیر ایران در روسیه گفت: آقای پزشکیان نیز هم در ملاقات و هم بعد از آن به من ابلاغ کردند که مجموعه موافقت‌نامه‌های دوجانبه را جمع‌آوری و آماده امضا کنیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر موافقت‌نامه جامع، چند سند دیگر نیز نیازمند امضای رؤسای جمهور است که در این زمینه می‌توان به موافقت‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران و موافقت‌نامه مرتبط با کریدور شمال – جنوب اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه موافقت‌نامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه آماده امضا است، گفت: امیدواریم در هماهنگی با دفتر رئیس‌جمهور در راستای نهایی کردن موافقت‌نامه‌های دیگر میان تهران و مسکو و تعیین زمان امضای این اسناد در سفر رسمی آقای پزشکیان به روسیه در نخستین فرصت ممکن در ماه‌های آینده گام برداریم.

سفیر ایران در روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا موافقت‌نامه مرتبط با کریدور شمال – جنوب مباحث جدیدی را شامل می‌شود، گفت: خیر، این موافقت‌نامه در راستای عملیاتی کردن اسناد همکاری قبلی میان دو کشور و همچنین احداث خط ریلی پهن است که از قبل، در دستور کار ایران و روسیه بوده است.

منبع: ایرنا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار