سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مسافران بلیت پرواز‌های خارجی خود را از سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا دفاتر مجاز فروش خریداری کنند تا در صورت تاخیر ویا لغو امکان پیگیری وجود داشته باشد.

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر پرواز‌های خارجی توسط شرکت‌های هواپیمایی داخلی طبق روال معمول در حال انجام است گفت: اگر پرواز خارجی از سوی شرکت‌های خارجی تاخیر‌ی داشته و یا لغو شده باشد باید توسط شرکت‌های هواپیمایی و یا نمایندگان فروش اطلاع رسانی شود که در این زمینه ما دستور العمل‌های لازم را به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد:   به تمامی مسافران توصیه می‌کنیم که د رشرایط کنونی بلیت را از طریق سایت‌های خود شرکت‌های هواپیمایی و یا دفاتر فروش مجاز و سایت‌های دارای مجوز خریداری کنند تا مشکلی در هنگام خرید بلیت ایجاد نشود.

او اظهار کرد: سازمان هواپیمایی به صورت کامل و ۲۴ ساعته تمامی سایت‌های دارای مجوز فروش را رصد می‌کند و در طول چندماه گذشته هم با همکاری دادستانی سایت‌هایی که مجوز نداشته و اقدام به تخلف کرده اند درگاه بانکی آنها را مسدود کرده است.

یازرلو گفت: بنابراین توصیه می‌کنیم که مسافران در صورت امکان بلیت‌های خودرا از درگاه‌های اینترنتی مجاز خریداری کنند چراکه تاکنون بیش از ۶۰ سایت غیرمجاز با همکاری دادستانی مسدود شده است.

وی در خصوص ورود ابزار آلات موسیقی  به داخل کابین هواپیما گفت:حمل آلات موسیقی داخل کابین نیز از مقررات مستثنی نیست. هر مسافر طبق مقررات می‌تواند به شرط آنکه شرایط ابعاد و وزن بار داخل کابین را رعایت کند، با خود بار همراه داشته باشد.

وی توضیح داد: بار همراه از نظر وزنی در بین شرکت‌های هواپیمایی محدود به هفت کیلو و از نظر ابعاد محدود به یک چمدان با اندازه کوچک حداکثر به ابعاد ۵۶ در ۴۵ در ۱۰ سانتی‌متر می‌شود که یا باید در فضای بالای سر مسافر یا زیر پای مسافر جای گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار