معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان ایلام در امور شوراهای حل اختلاف از تشکیل و راه اندازی هیأت صلح و سازش در شرکت پتروشیمی ایلام خبر داد.

عابدین کوهی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی هیات صلح ستاد صبر در شرکت پتروشیمی گفت: با توجه به موارد اختلافی که ممکن است بین کارگران و کارفرما در بخش های مختلف شرکت پتروشیمی استان وجود داشته باشد، بدون شک برای حل و فصل این اختلافات، وجود هیأت صلح و سازش ضروری به نظر می رسد.

وی تشکیل هیات صلح در پتروشیمی ایلام را ضروری دانست و افزود: استقبال و پذیرش تشکیل هیات صلح در پتروشیمی توسط مسئولان این شرکت ارزشمند و نشان دهنده نگاه آنها به موضوع صلح و سازش بین کارگر و کارفرما است.

کوهی ادامه داد: شاکیان از پتروشیمی قبل از مراجعه به مراجع قضایی جهت طرح دعوی، برای اخذ نتیجه سریع و راحت تر پرونده خود با مراجعه مستقیم به هیأت صلح و سازش مستقر در شرکت پتروشیمی استان پیگیر شکایات و مطالباتشان از شرکت باشند.

کوهی در خصوص شیوه رسیدگی به شکایات و طرح اختلافات در این هیأت نیز اظهار کرد: شکایاتی که مردم و کارگران از شرکت دارند و یا دیگر اختلافات مطروحه، در هیأت صلح و سازش مستقر در پتروشیمی قابل بررسی است.

وی تاکید کرد: ابتدا تلاش و هدف این هیات برقراری و حصول سازش است تا موضوع به نحو مسالمت آمیز حل و فصل شود و اعضای این هیأت در صددند در یک کار خداپسندانه به اختلافات و مشکلاتی که کارکنان و کارگران مجموعه با کارفرمایان و مسئولان شرکت دارند ورود و با رسیدگی به طرح دعوی، پرونده را به سازش ختم کنند.

در این جلسه مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز عنوان کرد: با توجه به سهولت رسیدگی به اختلافات مردم با پتروشیمی در هیأت و سازش مستقر در شرکت، مسئولان پتروشیمی هم برای تسریع در رفع اختلافات و مدیریت مشکلات از طریق تقویت این ساز و کار مسالمت آمیز و خداپسندانه قضایی تلاش خواهند کرد.

یوسف شریفی ابراز امیدواری کرد با همکاری همه اعضای هیات صلح و سازش، شرکت پتروشیمی شاهد کمترین اختلافات بین کارگران و کارفرما و بیشترین موفقیت‌های کاری باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.