رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سالانه ۶۰۱ هزار تن انواع محصولات دام و طیور در استان تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خحبرنگاران اظهار کرد: میزان تولید گوشت قرمز آذربایجان غربی در سال زراعی گذشته ۵۶ هزار تن بوده که ۶.۲ درصد از کل تولیدات کشوری بوده و رتبه چهارم کشوری متعلق به این استان است.

خسرو شهبازی ادامه داد: سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان ۱۰ کیلوگرم بوده و نیاز روزانه نیز ۳۴ تن است.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید گوشت مرغ نیز با تولید بیش از ۱۰۸ هزار تن ۳.۸ تولید کشور و رتبه هفتم متعلق به این استان بوده و سرانه مصرف ۳۰ کیلوگرم و نیاز روزانه بین ۲۶۲ تا ۲۷۲ تن متفاوت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در زمینه تولید تخم مرغ هم با تولید ۱۳ هزار و ۴۹۰ تن یک درصد از مجموع تولید کشور و رتبه هیجدهم متعلق به استان اذربایجان غربی است، اضافه کرد: سرانه مصرف ۱۳.۵ کیلوگرم بوده و نیاز روزانه ۱۲۵ تن است.

وی ادامه داد: در زمینه تولید شیر هم با ۳۹۷ هزار تن تولید سالانه ۳.۲ درصد تولید کشور و رتبه نهم متعلق به اذربایجان غربی است. سرانه مصرف ۱۱۰ کیلوگرم بوده و یکهزار و ۲۴ تن نیاز مصرفی استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه در تولید عسل هم این استان دارای رتبه یک کشوری است ادامه داد: آذربایجان غربی با تولید بیش از ۲۶ هزار تن حدود ۲۲ درصد تولیدات کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل استان ۱.۴ کیلو گرم بوده ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر زنبوردار در استان مشغول به کار هستند.

لازم به ذکر است که آذربایجان غربی دارای ۹ میلیون جمعیت دام و طیور است که حدود پنج میلیون آن را جمعیت دامی تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.