رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حمایت از تولید بوده و فضای امنی برای کار آفرینان ایجاد می‌کند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز در دهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه این استان از تمامی لحاظ از جمله نیروی فعال انسانی، کار آفرینان، شرکت‌های دانش بنیان، معادن، کشاورزی، صنعت و تجارت پرظرفیت است، گفت: مبارزه با قاچاق از راهکار‌های مهم حمایت از همه این بخش‌ها به ویژه تولید بوده و فضای امنی برای کار آفرینان ایجاد می‌کند.

ناصر عتباتی که به منظور بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت اروم تینار شیر، شرکت اروم دلچین غرب، شرکت میلاد ماکیان مهاباد، شرکت آتابای تجارت ماکو، شرکت عسل میرنجمی، شرکت ثنا الکترونیک، شرکت آذرآبادگان خوی، نیروگاه برق ۶ مگاواتی و تعاونی ۲۹ مرغ مادر پیرانشهر در این نشست شرکت کرده بود گفت: فعالان سخت کوش و تلاشگر بخش خصوصی کمک می‌کنند تا چرخ اقتصاد با همه کاستی‌ها به حرکت خود ادامه دهد و امروز این تلاش یکی از نمونه‌های بارز ولایی و وطن پرست بودن است.

وی تاکید کرد: هرچه قدر در حوزه کارآفرینی و حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور توسعه اشتغال تلاش شود، در واقع کمک به مردم است چراکه منشا بخش قابل توجهی از جرایم و اختلاف خانوادگی، مسائل اقتصادی و معیشتی دارند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به مدیران نظارتی، اجرایی و بانکی تاکید کرد: قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به نفع تولید و تولید کنندگان و کارآفرینان واقعی تفسیر کنند تا کمکی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: جایگاه واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در دین مبین اسلام یک جایگاه خاص و ویژه‌ای است که برای تعالی و رفاه بشریت بوده و از این رو حمایت از تولید و اشتغال یک وظیفه شرعی و قانونی است.

حسین مجیدی ادامه داد: هم مدیران اجرایی و هم افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند، عمل آنها امروزه جهاد در راه خدا و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: رابطه منطقی بین بزهکاری و اشتغال وجود دارد و اگر فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال توسعه پیدا کند به همان اندازه از میزان بزهکاری کاسته می‌شود و این هم به نفع جامعه و مردم و هم به نفع دستگاه قضایی است.

در این جلسه مشکلات واحد‌های تولیدی یاد شده مطرح شد و پس از ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و راهکار‌هایی برای رفع مشکلات این واحد‌ها تصمیماتی اتخاذ شد تا گره گشا مشکلات تولید کنندگان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.