استاندار امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: گلستان دومین استان امن کشور در زمینه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

علی محمدزنگانه استاندار گلستان امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به دستاورد‌های استان در حوزه اشتغال، ترانزیت و تعاون گفت: گلستان امسال نیز برای دومین سال پیاپی رتبه دوم در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرد.

او افزود: گلستان همچنین در زمینه اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را داراست.

زنگانه از رشد چشمگیر صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا و ترکمنستان خبر داد و افزود: در سه سال اخیر افزایش صادرات از ۱۶۸ به ۳۲۶ میلیون دلار را داشتیم که سهم صادرات استان به جمهوری ترکمنستان از ۹ به ۲۹ درصد، به جمهوری قزاقستان از ۱۵ به ۴۳ درصد و به جمهوری ازبکستان از ۱ به ۱۲ درصد افزایش یافته است.

زنگانه از رشد چشمگیر صادرات به کشور‌های حوزه اوراسیا و ترکمنستان خبر داد

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان نیز از ۳۷.۵ به ۴۰.۹ درصد رسیده است و میزان سرمایه گذاری خارجی در استان از ۲.۸ به بیش از ۲۴ میلیون دلار افزایش یافت.

دکتر زنگانه گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در انتهای سال ۱۳۹۹ منفی ۵.۴ بوده که بر اساس اعلام کارشناسان اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت در انتهای سال ۱۴۰۲ به۴.۳ درصد رسید.

استاندار افزود: حدود ۱۱۴ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات بانکی طی ۳۶ ماه گذشته در بخش‌های ازدواج، فرزندآوری و تولید در استان پرداخت شده است.

استاندار افزود: نرخ بیکاری استان از ۸.۵ درصد در انتهای تابستان ۱۴۰۰ به ۷.۹ درصد در پایان تابستان ۱۴۰۳ رسید و تعهد اشتغال در هر ۳ سال گذشته بالای ۱۰۰ درصد و بطور میانگین ۳ ساله ۱۱۷ درصد بوده است.

او گفت: در سه سال اخیر ۳۵ هزار فرصت شغلی پایدار با بیمه تأمین اجتماعی و ۳۲ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ایجاد شد.

زنگانه همچنین با عذرخواهی از کشاورزان برای تأخیر در پرداخت‌ها به دلیل مشکلات ساختاری تأکید کرد: دولت تلاش می‌کند بخش خصوصی را به تدریج در فرایند خرید و تأمین کالا‌هایی مانند سویا دخالت دهد و از نقش مستقیم دولت در این زمینه کم کند.

امیر یوسفی دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان هم گفت: زمانی که فعالان بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در کارگروه‌های دیگر حل و فصل نمی‌شود در این شورا مطرح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.