بیماران خاص، صعب العلاج و نادر گروه‌های متعددی از انواع بیماران را تشکیل می‌دهند که با وجود درد و رنج ناشی از بیماری می‌کوشند به زندگی پر از امید خود ادامه دهند، در این میان چتر حمایتی دولت توانسته است بخشی از نیاز‌های آنان را تامین کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: افزایش پوشش بیمه‌ای، رایگان شدن حق بیمه تا ۵ دهک و ارائه تخفیف‌ها و قسطی شدن پرداخت حق بیمه، تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش خدمات در حوزه توانبخشی و بیماران اوتیسم، اجرای پزشک خانواده در شهرها، افزایش خدمات به زوجین نابارور و مادران باردار، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روانشناسی و ورود به خدمات پیشگیری از اقدامات دولت در سال‌های اخیر است.

علیرضا صحرایی با اشاره به امضای ۵۴ قرارداد جدید با مراکز تشخیصی و درمانی در نیمه اول سال جاری بیان کرد: یک هزار و ۲۶۴ مرکز پزشکی در حوزه‌های مختلف با بیمه سلامت استان گلستان طرف قرارداد هستند.

وی در ادامه به تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: مطابق تفاهم نامه بسته شده ۷۰ درصد از تعرفه بخش خصوصی توسط سازمان بیمه سلامت ایران و ۳۰ درصد باقی مانده توسط سازمان بهزیستی پرداخت خواهد شد.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری خاص و صعب العلاج تحت پوشش این سازمان هستند، اظهار کرد: قبل از تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، سازمان بیمه سلامت به ۵ گروه بیماری از جمله دیالیز، هموفیلی، تالاسمی، ام اس و پیوند کلیه خدمات ارائه می‌داد، اما از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ پس از تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج ۱۰۷ گروه بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق شدند.

صحرایی با تأکید اینکه ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بابت بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است، افزود: از جمله استان‌هایی هستیم که توانستیم بیشترین منابع را برای بیماران خاص و صعب العلاج در سطح ملی جذب کنیم.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.