جنبش حماس سکوت بین المللی و حمایت آمریکا از نسل‌کشی مردم در غزه توسط رژیم صهیونیستی و نقشه آوارگی آنها را محکوم کرد.

حماس امروز پنجشنبه حمله رژیم تروریستی اسرائیل به مدرسه اسکان آوارگان در اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را که منجر به شهید و زخمی شدن فلسطینی‌ها شد، به عنوان ادامه قتل عام علیه غیرنظامیان در بحبوحه سکوت بین المللی و حمایت آمریکا از طرح‌های کشتار و آوارگی توصیف کرد.

براساس گزارش آناتولی، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه کشتار غیرنظامیان بی‌دفاع در غزه، به‌ویژه در مراکز اسکان آوارگان، نشان‌دهنده بی‌اعتنایی آشکار به قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی است که هدفشان حمایت از غیرنظامیان در جنگ‌ها است.

حماس افزود: دشمن (رژیم صهیونیستی) برای توجیه هولوکاستی که یک سال تمام علیه غیرنظامیان بی دفاع انجام داده است، به سیاست دروغ و فریب خود ادامه می‌دهد. ادعا‌های مکرر آن مبنی بر حضور اعضای مقاومت در مدارس و مراکز آوارگان کذب است که با منتشر شدن اسامی و گفته‌های شهدای قتل عام که بیشتر آنها کودکان، زنان و غیرنظامیان بی‌گناه بودند، مشخص می‌شود.

حماس از ملت‌های عربی و اسلامی، جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد خواست تا برای توقف جنایت نسل‌کشی که توسط اشغالگران نازی در نوار غزه مرتکب شده است، اقدامات فوری انجام دهند و جنایتکاران جنگی صهیونیستی و حامیان آنها را در قبال این جنایت‌ها پاسخگو کنند.  

به گفته دفتر رسانه‌های دولتی در غزه، تعداد آوارگان داخل نوار غزه از زمان آغاز جنگ به دو میلیون نفر از مجموع ۲.۳ میلیون فلسطینی در آن رسیده است.

پیش از این روز پنجشنبه، در اثر بمباران مدرسه «شهدای النصیرات» که هزاران آواره را در خود جای داده بود، ۱۷ فلسطینی شامل کودک و زن شهید و بیش از ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند. در نتیجه حمایت آمریکا، جنگ نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون بیش از ۱۴۳۰۰۰ فلسطینی شهید و مجروح و بیش از ۱۰ هزار نفر مفقود شده‌اند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار