وزیر خارجه اردن تاکید کرد که جهان، با مصونیتی که به رژیم صهیونیستی داده، زمینه جنایت جنگی برای این رژیم را فراهم می‌کند.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن روز پنجشنبه گفت که زمان آن فرا رسیده است که جهان هویت وحشیانه، توسعه طلبانه و نژادپرستانه رژیم اسرائیل را بپذیرد.

بنابر گزارش القدس العربی، بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن، این سخنان در سخنرانی الصفدی در کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان و حاکمیت آن که توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس، پایتخت این کشور افتتاح شد، بیان شد.

وزیر اردن تاکید کرد: نیاز است جامعه بین‌الملل فورا برای کمک به لبنان در رفع نیاز‌های بیش از یک میلیون و دویست هزار آواره که از زمان آغاز تجاوزات کنونی اسرائیل علیه لبنان از خانه‌های خود آواره شده‌اند، اقدام کند.

او افزود: بار تامین نیاز‌های آوارگان بیشتر از توان لبنان است که نیاز به حمایت فوری بین المللی دارد. آوارگان پس از تجربه وحشت ترک خانه و زندگی خود نباید دچار تحقیر فقر شوند.

الصفدی ادامه داد: حمایت‌های بشردوستانه ضروری است، اما تمرکز باید روی پایان دادن به فاجعه باشد، تجاوز به لبنان باید فوراً پایان یابد، زیرا این یک تجاوز غیرقانونی و وحشیانه است که قابل توجیه نیست.

وزیر خارجه اردن ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که جهان هویت وحشیانه، توسعه طلبانه و نژادپرستانه رژیم اسرائیل را بشناسد و این رژیم از کشتن مردم بی‌گناه، گرسنگی دادن به آنها، نابود کردن زندگی آنها و سوزاندن کودکان در چادر‌های آوارگی دست بردارد.

الصفدی خاطرنشان کرد: اسرائیل در غزه و لبنان مرتکب جنایات جنگی می‌شود که جهان در دهه‌های گذشته شاهد آن نبوده و نباید با آن زندگی کند. مصونیتی که جامعه بین‌الملل به اسرائیل داده است، این امکان را برای او فراهم کرده است که قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد و جنایات جنگی و پاک‌سازی قومی را طی هفته‌ها در شمال غزه انجام دهد که باعث شرمندگی تمام بشریت شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار