رئیس جمهور روسیه در اختتامیه اجلاس بریکس تاکید کرد که دشمنان این کشور نباید اقدام به تهدید آن کنند، زیرا این کار فقط عزم روسیه را افزایش می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه تاکید کرد که تهدید این کشور فایده‌ای ندارد، زیرا این تنها عزم روسیه را افزایش می‌دهد. او افزود که در عین حال روسیه قصد دارد با کشور‌هایی که به حاکمیت و استقلال آنها احترام می‌گذارند، روابط برقرار کند.

براساس گزارش آر تی، پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از شانزدهمین اجلاس سران کشور‌های بریکس که از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در شهر قازان روسیه برگزار شد، گفت: هر کسی را می‌توان تهدید کرد، اما تهدید روسیه منطقی نیست، زیرا این تنها عزم ما را افزایش می‌دهد.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو از وضعیت پیرامون خود آگاه است و نمی‌خواهد همه مشکلات را به نهاد‌هایی که علاقه‌مند به توسعه آن است منتقل کند و این نشان می‌دهد که خودش با مشکلات خود مقابله خواهد کرد.

او در ادامه با اشاره به ادعا‌های ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین افزود: آنچه آقای ترامپ اخیرا در مورد آن صحبت کرد و من شنیدم این است که او مایل به انجام هر کاری برای پایان دادن به درگیری در اوکراین است.  ما البته از این نوع اظهارات فارغ از اینکه از کجا آمده است استقبال می‌کنیم.

پوتین در پاسخ به سوالی درباره تماس‌های بین او و ترامپ گفت: یک بار ما متهم شدیم و خود ترامپ متهم شد که به نوعی با روسیه ارتباط دارد و سپس در نتیجه تحقیقات انجام شده توسط آمریکا به خودی خود، همه به این نتیجه رسیدند که این کاملا مزخرف است.

در همین راستا رابرت مولر، بازپرس ویژه آمریکا که دو سال پس از پیروزی ترامپ به تحقیق در این پرونده پرداخت، هیچ مدرکی دال بر ارتباط ادعایی مقامات آمریکا میان ترامپ و پوتین نیافت.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار