رئیس جمهور روسیه بار دیگر خواستار پایان بخشیدن به جنگ غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطین شد.

اکنون نشست سران گروه بریکس در قازان روسیه در حال برگزاری است و مسکو به عنوان یکی از بنیانگذاران این گروه و میزبان این سران به دنبال مطرح ساختن مشکلات جهانی و یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به آن است. 

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست سران بریکس اعلام کرد: خاورمیانه در آستانه یک جنگ همه جانبه و گسترده قرار دارد. راهکار دو دولت می‌تواند بی عدالتی تاریخی علیه مردم فلسطین را جبران کند. 

وی در جمع رهبران کشور‌های عضو بریکس خاطر نشان کرد: ما شاهد آن هستیم که جنگی که یک سال پیش در غزه آغاز شد اکنون به لبنان گسترش یافته است و دیگر کشور‌های خاورمیانه نیز از این مسئله متاثر شده اند. 

پوتین با اشاره به توحش صهیونیست ها، خاطر نشان کرد: سطح تقابل میان ایران و اسراییل اکنون به سرعت افزایش یافته است. همه این موارد یادآور یک واکنش زنجیره‌ای است و تمامی خاورمیانه را در لبه پرتگاه جنگ همه جانبه قرار داده است. 

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: خشونت در خاورمیانه تا زمانی که کشور مستقل فلسطین تشکیل نشود پایان نخواهد یافت. نیاز اصلی برای بازگرداندن صلح و ثبات در قلمروی فلسطینیان، اجرایی کردن راهکار دو دولت مورد تایید شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. تا زمانی که این مسئله حل و فصل نشود،  توقف دور باطل خشونت ممکن نخواهد بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار