جشنواره سیب و عسل با هدف معرفی ظرفیت‌های مراغه در تولید این دو محصول کشاورزی برگزار شد.

 مراغه قطب تولید سیب و عسل در استان آذربایجان شرقی است و سالانه ۳۰۰ هزار تن سیب و سه هزار و ۵۰۰ تن عسل در این شهرستان تولید می‌شود.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی زمینه سازی برای افزایش تولید، صادرات و امنیت غذایی در کشور است.

 برومندی افزود: شکرگزاری از خداوند و ایجاد زمینه همکاری و هماهنگی مسئولان برای رفع مشکلات بخش کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

 وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید سیب رتبه دوم کشور را دارد افزود: سالانه در بیش از ۲۴۷ هزار هکتار از باغ‌های کشور ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این جشنواره را نشان سازی سیب و عسل و ایجاد ظرفیت برای صادرات این دو محصول کشاورزی اعلام کرد.

شفیعی افزود: این جشنواره بهترین فرصت برای بیان مشکلات کشاورزان و برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی و ارتباط بیشتر کشاورزان با مسئولان استانی و کشوری بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مراغه در تولید سیب و عسل رتبه اول استان را دارد افزود: این شهرستان با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ قطب تولید میوه در آذربایجان شرقی است.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای حضور مسئولان کشوری و استانی برای شنیدن خواسته‌های کشاورزان است.

موسوی افزود: معرفی ظرفیت‌های باغداری، توسعه گردشگری کشاورزی و معرفی قابلیت‌های شهرستان در تولید سیب و عسل از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

باغداران مراغه‌ای با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ و تولید سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار انواع میوه مقام نخست تولید محصولات باغی را در آذربایجان شرقی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.