سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل گفت: پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت کار کارفرمایان و پیمانکاران حوزه سیستان باشد.

علی ولایتی پور در کمیسیون کارگری زابل با اشاره به آیات و روایات اسلام درباره جایگاه کارگر در اجتماع، اظهار کرد: جایگاه والای کارگر در دین مبین اسلام تا جایی است که از پیامبر گرامی اسلامی نقل شده، ایشان بر دستان کارگر بوسه زدند.

وی با مذمت برخورد ناشایست با کارگران، افزود: این نوع رفتار جای خیلی تأسف دارد چون خاتم پیامبران توصیه کرده‌اند که عرق کارگر خشک نشده دستمزد او را بدهند.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل بر احساس مسوولیت عرفی و شرعی مدیران در قبال حق و حقوق کارگران همانند عضوی از خانواده‌شان تأکید کرد و ادامه داد: تمام توان و تلاش مدیران باید بر این باشد که حق و حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند چون این قشر مؤمن و صبور جامعه موقعی که می‌بینند مشکلات واقعی است، همراهی می‌کنند اما نباید از این همراهی و همکاری آنان توسط کارفرمایان و مسوولان مربوطه سوء استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و نیازمندی‌های ما در سیستان آموزش نیروهای بومی و متخصص سیستان است که باید در دستور کار قرار گیرد تا زمینه اشتغال نیروهای جوان بومی فراهم شود.

ولایتی پور احیای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل را از مطالبات مهم جامعه کارگری سیستان قلمداد کرد و گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از رویکردهای مهم دولت چهاردهم محسوب می‌شود که اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی به مصوبات کمسیون کارگری توجه کنند، اگر دستگاه‌ها نمی توانند مصوبات را انجام دهد همینجا اعلام کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه زابل خاطرنشان کرد: بعضی از مسائل و مشکلات کارگرانی باید در استان پیگیری شود، از این رو لازم است توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز احصاء و از طریق مدیران استانی مرتبط دنبال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.