صادرات گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان مهر به کشور‌های عضو بریکس ۹۸ درصد افزایش داشته است.

امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران گفت: صادرات از گمرکات مازندران از ابتدای امسال تا پایان مهر به کشور‌های عضو بریکس به ۸۳۸ هزار و۹۰۷ تن رسیده است.

او افزود: این میزان صادرات کالا به کشور‌های بریکس از نظر وزنی۲۸ درصدو ارزشی۹۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

جمشیدی گفت: کشور‌های خریدار کالا‌های صادر شده از گمرکات مازندران، طی۷ ماهه سال ۱۴۰۳ به ترتیب روسیه با۷۸ میلیون دلار، امارات با۳ میلیون دلار، هند۲ میلیون دلار و چین۱۳۲ هزار دلاربودندوکالا‌هایی نظیر سیمان، محصولات لبنی، محصولات شیمیایی، موادپلاستیکی، کیوی، ماشین آلات و... به این کشور‌ها ازطریق گمرکات مازندران صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران در خصوص آمار واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو بریکس در ۷ماهه امسال، افزود: در این مدت میزان واردات گمرکات مازندران از کشور‌های بریکس یک میلیون‌و ۸۵۸ هزار تن به ارزش ۶۴۶ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

او گفت: کشور‌های بریکس واردکننده کالابه گمرکات مازندران روسیه، امارات و چین بوده اندکه کالا‌های واردشده از این غلات، روغن و دانه‌های روغنی، چوب و تخته، مواد پلاستیکی و... بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.