رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قم از جمع آوری و تعطیلی چهار واحد ریخته گری غیر مجاز در پی آلودگی شدید زیست محیطی خبر داد.

مرتضی دهقان نصیری،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قم با  اشاره به جمع آوری و تعطیلی چهار واحد ریخته گری غیر مجاز در قم  در پی آلودگی شدید زیست محیطی گفت: متأسفانه برخی افراد سودجو بدون کسب مجوز‌های لازم، اقدام به احداث واحد‌های آلاینده به ویژه واحد‌های بازیافت ضایعات در حریم شهر قم کرده و موجب تشدید آلودگی‌های زیست محیطی در شهر قم می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست با گشت و بازدید‌های شبانه روزی به رصد و پایش واحد‌های صنعتی، خدماتی و معدنی می‌پردازند، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از این واحد‌های آلاینده تا کنون شناسایی و ضمن ابلاغ اخطاریه تعطیلی، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قم در ادامه افزود: تا کنون ۳ واحد ریخته گری پس از دریافت اخطار تعطیلی، اقدام به جمع‌آوری واحد نموده و یک واحد نیز از سوی مراجع قضایی محکوم به توقف فعالیت شده است و پرونده‌های دیگر واحد‌های متخلف نیز در محاکم قضایی در حال بررسی است. 

وی در پایان تصریح کرد: براساس ضوابط محیط زیستی، واحد‌های صنعتی باید در مکان مناسب استقرار یافته و با استفاده از تجهیزات به روز و رعایت استاندارد‌های خروجی هوا و فاضلاب، حداقل ۱۰ درصد از مساحت کل واحد را به فضای سبز مشجر اختصاص داده و پسماند‌های خود را به شکل اصولی مدیریت کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار