کشتار روزنامه‌نگاران توسط رژیم اسرائیل در لبنان و غزه به مرگبارترین جنگ برای روزنامه‌نگاران تبدیل شده است.

روزنامه‌نگاران بیش از هر جنگ دیگری در دوران معاصر، توسط ارتش اسرائیل و در جریان حملات این رژیم به فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها در سال گذشته و سال جاری کشته شده‌اند.

سه روزنامه‌نگار لبنانی که اوایل امروز در جنوب لبنان هدف حمله ارتش اسرائیل قرار گرفتند بر شمار این تلفات هنگفت افزودند.

تا ۲۴ اکتبر، تحقیقات اولیه کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) مستقر در نیویورک نشان داد که حداقل ۱۲۸ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای در میان بیش از ده‌ها هزار کشته در غزه، کرانه باختری اشغالی و لبنان از زمان آغاز جنگ بودند.  

از زمانی که کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران شروع به جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۹۲ کرد، این مرگبارترین دوره برای روزنامه‌نگاران است.

پیشتر، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که رژیم اسرائیل به محل اقامت تیم خبرنگاران در شهر «حاصبیا» در جنوب لبنان حمله کرده است.  

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳ عامدانه خبرنگاران را هدف حملات خود قرار داده است. کمیته حفاظت از خبرنگاران در ماه سپتامبر اعلام کرده بود ۱۱۱ خبرنگار فلسطینی و ۳ خبرنگار لبنانی در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند.  

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران شهادت ۱۳۰ خبرنگار فلسطینی و لبنانی در این جنگ را مستند کرده است. همچنین دفتر رسانه‌ای دولت غزه شمار خبرنگاران فلسطینی که به شهادت رسیده‌اند را ۱۶۰ نفر اعلام کرده است.  

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار