وزیر اطلاع رسانی لبنان، قتل ۳ روزنامه‌نگار به دست رژیم اسرائیل را جنایت جنگی خواند.

زیاد مکاری، وزیر اطلاع رسانی لبنان گفته است که ارتش اسرائیل قبل از حمله هوایی عمدی به خبرنگاران در منطقه حاصبیا در جنوب لبنان منتظر بوده تا آنها بخوابند.

زیاد مکاری با انتشار پستی در ایکس نوشت: سه خبرنگار کشته شده از شبکه‌های تلویزیونی المیادین و المنار در حال مخابره «جنایات» رژیم اسرائیل به جهان بودند.

او گفت: «این یک ترور، پس از نظارت و ردیابی، با پیش‌اندیشی و برنامه‌ریزی است، زیرا ۱۸ خبرنگار به نمایندگی از هفت نهاد رسانه‌ای در محل حضور داشتند. این یک جنایت جنگی است.»

پیشتر، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که اسرائیل به محل اقامت تیم خبرنگاران در شهر «حاصبیا» در جنوب لبنان حمله کرده است. 

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳ عامدانه خبرنگاران را هدف حملات خود قرار داده است. کمیته حفاظت از خبرنگاران در ماه سپتامبر اعلام کرده بود ۱۱۱ خبرنگار فلسطینی و ۳ خبرنگار لبنانی در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند. 

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران شهادت ۱۳۰ خبرنگار فلسطینی و لبنانی در این جنگ را مستند کرده است. دفتر رسانه‌ای دولت غزه شمار خبرنگاران فلسطینی که به شهادت رسیده‌اند را ۱۶۰ نفر اعلام کرده است. 

کمیته محافظت از خبرنگاران روز ۳۰ ژانویه اعلام کرد: «جنگ اسرائیل در غزه برای خبرنگاران از هر جنگ دیگری در گذشته مرگبارتر بوده است.»

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اقدامات اسرائیل در فلسطین، رفح، سوریه، غزه و لنبان جنایت جنگی است ولی اما متأسفانه سران وحشی اسرائیل جنایتکار و هم سران وحشی آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند و توجه نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
اقدامات اسرائیل در فلسطین، رفح، سوریه، غزه و لنبان جنایت جنگی است ولی اما متأسفانه سران وحشی اسرائیل جنایتکار و هم سرانت وحشی آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند و توجه نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
آمریکا با رئیس مجلس لبنان بر سر آتش بس به توافق رسیدند و باز هم 100 درصد فقط دروغ است.
و این در حالی است که آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در لنبان بوده است.
آخرین اخبار