امام‌جمعه گرگان گفت: در تاریخ جزایر سه‌گانه در جنوب کشور متعلق به ایران بوده که پیشینه تاریخی بلندی دارد و ما در موضوع تمامیت ارضی با هیچ‌کس شوخی و تعارف نداریم.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در مصلی وحدت در خطبه‌های نمازجمعه امروز گرگان، با اشاره به صحبت‌های روزهای اخیر درباره جزایر سه‌گانه ایران، اظهار کرد: عده‌ای در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس هرازگاهی ادعاهای دروغ را مطرح می‌کنند که این سه جزیره توسط ایران غصب شده است.

وی ادامه داد: این منطقه بسیار منطقه حساسی است و ۶۰۰ میلیارد ذخیره بشکه نفت در این منطقه ذخیره است؛ آبراه بسیار مهمی در منطقه تنگه هرمز وجود دارد و بهترین راه‌آبی برای تردد کشتی‌های نفتی بزرگ است.

امام‌جمعه گرگان گفت: هرازگاهی تلاش می‌کنند تا این سه جزیره را برای خود کنند تا بر منطقه مسلط شوند.

نورمفیدی گفت: قبل از آنی که اسلام وارد این منطقه شود این سه جزیره در اختیار ایران بوده است و زمانی این سه جزیره به‌عنوان استان چهاردهم ایران مطرح بوده است.

وی اضافه کرد: برخی از کشورهای اروپایی و شیوخ منطقه هم از این ادعاهای واهی پشتیبانی می‌کنند؛ علی‌رغم اینکه در سازمان ملل هم این ادعا رد شده اما همچنان این ادعای دروغین را مطرح می‌کنند.همه بدانید این کشورها نمی‌خواهند ایران قوی در منطقه وجود داشته باشد و ایران را ضعیف می‌خواهند.

امام‌جمعه گرگان تصریح کرد: دنیا بداند در این مسائل ما با هیچ‌کس تعارف نداریم و اگر بخواهند به این منطقه چپ نگاه کنند پاسخ سختی خواهند گرفت.

نورمفیدی با اشاره به نمازجمعه نصر که با حضور رهبر معظم انقلاب اقامه شد گفت: این نماز یک نمازجمعه بی‌نظیری بود که در‌ جهان اسلام چنین نمازجمعه بزرگ با شور و شوق مردمی نداشتیم.

امام‌جمعه گرگان تصریح کرد: زمانی که تاریخ انبیا را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم این تصویر در زمان زندگی انبیا نیز تکرار شده و دشمن سعی می‌کرد چهره آنها را تخریب کنند تا مردم دور آنها جمع نشوند.

نورمفیدی تأکید کرد: یکی از راه‌های بازدارندگی دفاعی کشور بالابردن قدرت نظامی است که امروز افزایش قدرت نظامی ما باعث ترس دشمنان می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از قدرت‌های بازدارندگی‌ قدرت دیپلماسی است که امروز دستگاه دیپلماسی ما به‌خوبی عمل می‌کند.

امام‌جمعه گرگان گفت: یکی دیگر از قدرت‌های بازدارندگی همراهی مردم با نظام و حاکمیت است و این نمازجمعه همان سرمایه اجتماعی و مردمی‌بودن انقلاب اسلامی را به ظهور رساند و به نمایش گذاشته شد.

امام‌جمعه گرگان تأکید کرد: هیچگاه ایران به این اندازه مورد تهاجم، دشمنی، جنگ ترکیبی نبوده است.

نورمفیدی گفت: ما در مرحله بسیار حساسی از تاریخ قرار داریم و اگر خدای‌ناکرده مردم سستی و ضعف نشان دهند به گذشته باز می‌گردیم! برخی از کشورهای منطقه با آویزان شدن به این‌ و آن قصد دارند بازدارندگی خود را حفظ کنند.

امام‌جمعه گرگان گفت: ما امروز ایرانی هستیم که به هیچ قدرتی تکیه نداریم و با تمام دنیا هم تعامل داریم.

وی افزود: امروز فریاد مردم غزه و فلسطین و لبنان و یمن فریاد بلندی است و از تمام مسلمانان جهان درخواست کمک دارد.

امام‌جمعه گرگان بیان کرد: امروز دفاع‌کردن از این مردم مظلوم واجب است و همه باید به فریاد آنها بشتابیم.نورمفیدی بیان کرد: خداوند به همه ما نعمت داده و لطف کرده و باید احسان کنیم تا خدا به همه ما کمک کند.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.