امام جمعه موقت آبادان با انتقاد از وضعیت فعلی این شهر گفت: شهر‌های آبادان و خرمشهر فاقد ابتدایی‌ترین امکانات هستند و زندگی برای شهروندان سخت شده است.

حجت‌الاسلام علی نجیبی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه آبادان در مصلای این شهر اظهار کرد: آبادان و خرمشهر از داشتن امکانات مناسب شهری محروم هستند و این ۲ شهر در محرومیت به سر می‌برند.

وی افزود: داشتن یک پارک خوب، آب شرب مناسب، آسفالت سالم و زیرساخت‌ها شهری برای مردم این ۲ شهر آرزو شده است.

امام جمعه موقت آبادان از استاندار خوزستان خواست مسئولانی برای این شهر انتخاب کند تا وضعیت موجود را ساماندهی کنند و گفت: باید مسئولانی در این ۲ شهر به کار گرفته شود تا درد مردم را بفهمند و باید در کنار مردم روستا و حاشیه شهر باشد.

حجت‌الاسلام نجیبی بیان کرد: شهر به مخروبه تبدیل شده است و در مرکز شهر فاضلاب با مشکل مواجه است، مسئولان باید در این شهر تردد کنند تا مشکلات را ببینند، اما برخی مسئولان در این شهر زندگی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه باید از افرادی استفاده شود تا به ولایت فقیه و دین پایبند باشند گفت: دولت باید مسئولانی انتخاب کند که مساله معیشت مردم را در برنامه و اولویت خود قرار دهند.

وی از وجود سگ‌های بدون صاحب در این شهر انتقاد کرد و افزود: سگ‌های ولگرد در شهر آنقدر زیاد است که خانواده‌ها برای تردد با مشکل مواجه هستند.

امام جمعه موقت آبادان اظهار کرد: زباله در سطح شهر به شکلی است که شان مردم آبادان را زیر سئوال می‌برد.

وی با بیان اینکه باید زباله گرد‌ها در سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی شوند ادامه داد: در شهری که بیش از چهار هزار شهید داده دیدن چنین مواردی ظلم است.

بیشتر بخوانید
امام جمعه موقت آبادان: مبارزه با فساد و فقرزدایی مطالبه مردم است
خطیب جمعه آبادان: تبلیغات دشمن در ماه محرم با سیلی مردم مواجه شد
وی اضافه کرد: در سند ۲۰۳۰ که مقام معظم رهبری مانع آن شد به نوعی استقلال کشور زیر سوال می‌رفت.

امام جمعه موقت آبادان بیان کرد: نظام آموزشی کشور نباید خارج از ایران نوشته شود، زیرا ایران یک ملت بزرگ است و مربوط به مساله استقلال یک کشور است.

وی افزود: متاسفانه کسانی هستند که در رسانه‌های معاند تلاش دارند در کشور جنگ راه بیفتد تا استقلال کشور از بین برود و کشور تجزیه شود، اما این آرزوی آنان به گور خواهد رفت.

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به ادعا‌های واهی در خصوص سه جزیره اظهار کرد: کشور‌های اروپایی و چند کشور عربی به دنبال محدود کردن ایران اسلامی هستند تا استقلال کشور را از بین ببرند.

وی افزود: به طور حتم این توهمات و دسیسه‌های آنان راه به جایی نمی‌برد. اگر یک قدم عقب نشینی کنیم آنان ۱۰ قدم جلو خواهند آمد.

وی با بیان اینکه باید مراقب فضای مجازی و افکار فرزندان خود باشیم گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم ایران، دشمن راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به روز جوان گفت: دشمن خیلی سعی کرد جوانان کشور را عصبی و پرخاشگر کند، اما موفق نشد و جوانان باید به دنبال فهم صحیح مفاهیم اسلام باشند.

امام جمعه موقت آبادان افزود: جوانان باید دوست و دشمن را تشخیص دهند، برخی مواقع دشمن در لباس دوست است و باید مراقب افکار آنان بود.

حجت‌الاسلام نجیبی ادامه داد: برخی‌ها که سوابقی در نظام دارند سرمایه خود را باختند و به دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل هستند، اما نباید اجازه داد در ذهن جوان و جامعه دوگانگی ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
سلام حق مردم این شهرنیست بخدا ثروتمندترین استان. استان خورستان هست اما هیچ امکاناتی نداره
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۴۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
راست چوپ رودخانه باشه هنوز فاضل آب این شهر دورست نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
لبنان تو الویته اول نه ابادان