عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: حزب‌الله حزب ولایت‌فقیه است که ریشه در ولایت و فقه دارد.

 آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در همایش بررسی ابعاد شخصیتی و مبارزاتی شهید سیدحسن نصرالله که امروز در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ایمان عبادی، سیاسی، اجتماعی و مقاوم از مهمترین ویژگی‌های رزمندگان اسلام است.

وی افزود: شهید سیدحسن نصرالله از مصادیق پارسایان شب و شیران روز بود که شب‌ها را به عبادت و روز‌ها را به کار‌های جبهه مقاومت اختصاص داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان محور ایمان سیاسی را ولایت خواند و گفت: سیدحسن نصرالله در مسئله ارتباط با ولایت به نظریه حق الطاعه شهید صدر اعتقاد داشت و اطاعت از رهبری را مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و از دل مباحثاتی که در مورد سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب داشت حکم و تکلیف را استخراج کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش سید مقاومت برای ایجاد هم‌دلی بین افراد که باعث هم افزایی می‌شود، افزود: سیدحسن نصرالله وحدت در جامعه را براساس برادری ایمانی دنبال کرد و ایمانی مقاوم بدون ذره‌ای تردید و راهبرد جهاد ترکیبی در مقابل جنگ ترکیبی داشت.

کعبی باور به سنت‌های الهی را عنصر دوم مجاهدان مقاومت اسلامی خواند و گفت: راهبرد اصلی مقاومت تکیه بر سنت‌های الهی است، حزب‌الله یک حزب کوچک بود که به جامعه و امت مقاوم تبدیل شد و در عرصه سیاسی و اجتماعی استحکام پیدا کرد.

وی معادله سه گانه مردم، ارتش و مقاومت را از کار‌های اساسی حزب‌الله برشمرد و خاطرنشان کرد: سیدحسن نصرالله از بین همه بخش‌های لبنان نیرو جذب کرد و یک آشتی ملی بر پایه فرهنگ‌های مختلف بین فرقه‌های مختلف لبنان ایجاد کرد و جریان‌های قوی مسیحی و ارتش را کنار حزب‌الله و مقابل اسرائیل قرار داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان الگوگیری از رهبران جهان اسلام را ویژگی مکتب شهید سیدحسن نصرالله دانست و افزود: سیدحسن نصرالله مکتب اسلام ناب را بر پایه مکتب اهل‌بیت (ع) دانست، حزب‌الله حزب ولایت‌فقیه است که ریشه در ولایت و فقه دارد و منافاتی با منافع ملی ندارد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اعتقاد ویژه سیدحسن نصرالله به علامه مصباح و ارادت خاص به مراجع قم و نجف، اظهار کرد: ارتباط دینی، معنوی و اخلاقی سیدحسن نصرالله با علما چشمگیر بود و با اینکه سرآمد روحانیت، فاضل و تحصیل کرده بود ولی به دنبال ارتقاء علمی و معنوی خود بود.

کعبی بصیرت را عنصر دیگری از مکتب سیدحسن نصرالله خواند و تصریح کرد: دوره‌های بصیرتی عمیق را برای حزب‌الله داشت به صورتی که به ریزترین سوالات پاسخ داده شود، همان چیزی که در کلام رهبری جهاد تبیین نام دارد.

وی کادر سازی را از کار‌های مهم حزب الله توصیف کرد و افزود: حزب‌الله یک حزب فرهنگی است و برای هر منطقه کلان لبنان یک فرمانده مسجد دارد؛ حزب‌الله نسبت به آموزش مانند نهضت سواد‌آموزی ایران توجه ویژه داشت و هیچگاه حرکت و رشد علمی برای تقویت اسلام را متوقف نکرد.

وی با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی از نظر سیدحسن نصرالله، افزود: اصل ضربه رژیم صهیونیستی به حزب‌الله از طریق تکنولوژی بود؛ قدرت مذاکره حزب‌الله برای تداوم جهاد تأثیرگذار است، حزب‌الله مانا و پیشرو است و بازتولید فرماندهان دارد، ساختار جدید سیاسی حزب‌الله متناسب با جنگ سخت بازسازی شده و هیچ پستی خالی نمانده است.

آیت الله کعبی در پایان حفظ جمهوری اسلامی را به عنوان قرارگاه اصلی جبهه مقاومت مهم دانست و حکمرانی مردمی را برای حل مسائل پایه‌ای و تقویت قدرت ملی حائز اهمیت ارزیابی کرد.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار