سازمان‌های بین المللی اعلام کردند که بیش از ۳ میلیون کودک زیر ۵ سال در سودان در معرض سوء تغذیه حاد قرار دارند.

روز جمعه، سازمان ملل متحد نسبت به وخیم‌تر شدن بحران انسانی در سودان در نتیجه جنگ ادامه دار برای دومین سال بین ارتش این کشور و نیرو‌های پشتیبانی سریع هشدار داد و اعلام  کرد که حدود ۳.۷ میلیون کودک زیر پنج سال هستند که امسال در معرض خطر سوء تغذیه شدید قرار دارند.

براساس گزارش آناتولی، این در بیانیه مشترکی توسط رئوف مازو، دستیار کمیساریای عالی برای عملیات پناهندگان در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و تد چایبان، معاون مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) صادر شد.

مازو و شیبان در بیانیه خود گفتند: ما نسبت به ادامه بدتر شدن بحران انسانی در سودان هشدار می‌دهیم، جایی که میلیون‌ها نفر به شدت به کمک نیاز دارند.  

این دو مقام سازمان ملل خواستار تشدید فوری واکنش‌های بین المللی برای پاسخگویی به نیاز‌های عظیم افراد آسیب دیده از درگیری در سودان شدند.

آنها خاطرنشان کردند که دسترسی به خدمات اساسی در آنجا، مانند آب سالم، مراقبت‌های بهداشتی و سرپناه، بسیار محدود شده است، در حالی که زیرساخت‌های حیاتی در حال فروپاشی است.  

این جنگ نظم سومین کشور بزرگ آفریقا را با سرعتی خیره‌کننده تغییر داده و خارطوم، پایتخت سودان را که زمانی مرکز مهم تجارت و فرهنگ در رود نیل بود، نابود کرده است. طبق آنچه ساکنان و امدادگران می‌گویند، محله‌های متروکه این شهر اکنون مملو از اجساد مدفون‌شده در قبرهای کم‌عمق و ساختمان‌های ویران‌شده است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار