کاپیتان تیم ملی ووشو گفت: من آماده مسابقه نهایی MMA می‌شوم و امیدوارم بتوانم با برد برابر حریف لبنانی کمربند قهرمانی را کسب کنم.

محسن  محمد سیفی کاپیتان ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیتش در آستانه  مسابقه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم برای کسب کمربند MMA و جایزه ۱۰۰ هزار دلاری اظهار کرد: من در ۲ نوبت تمرین سخت می‌کنم تا برای مسابقه ۹ آذر ماه آماده شوم و امیدوارم که بتوانم برنده شوم.  

سیفی درباره اینکه شناختی از حریفش دارد، گفت:  من با جورج اید  ورزشکار اهل لبنان مسابقه دارم که ووشوکار هم است. او درچند دوره از  مسابقات قهرمانی جهانی ووشو شرکت کرده است، اما مدال‌های شاخصی ندارد. به هر حال او ووشوکار است و به طور کامل از او شناخت دارم.

او  افزود: در صورت برد برابر حریف لبنانی خود کمربند قهرمانی  رقابت‌های MMA سازمان PFL  را می‌گیرم و علاوه بر این جایزه ۱۰۰ هزار دلاری هم دریافت می‌کنم.  

کاپیتان ووشو کشورمان گفت: من ۳ مسابقه با سازمان PFL قرارداد دارم و بعد از مسابقه نهایی که با فایتر لبنانی دارم تصمیم می‌گیرم که با چه سازمانی قرارداد ببندم.

او درباره اینکه با حضور در مسابقات MMA ووشو را کنار گذاشته است، گفت: نه، من هنوز در ووشو حضور دارم و فعلا مسابقه‌ای در ووشو نیست تا شرکت کنم.  طبق برنامه قرار بود به  مسابقات جام جهانی ووشو برویم و من سهمیه جام جهانی هم داشتم، اما مثل اینکه استرالیا این مسابقات را لغو کرده است تا ببینیم میزبان این رقابت‌ها چه کشوری هست و ان شا الله اگر این مسابقات برگزار شود به طور حتم در جام جهانی ووشو شرکت می‌کنم.

سیفی درباره اینکه شایعاتی مبنی بر خداحافظی اش از دنیای حرفه‌ای  ووشو مطرح شده است، گفت: نه من  با ووشو خداحافظی نکردم و با قدرت تا بازی‌های آسیایی ناگویا هستم تا ان شا الله بتوانم در آنجا بهترین عملکرد خود را داشته باشم. من ۳ مدال طلا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی دارم که ان شا الله بتوانم چهارمین مدال طلا را در ناگویا بگیرم. در حال حاضر می‌خواهم تا بازی‌های آسیایی ناگویا مسابقه بدهم و بعد از آن هنوز تصمیمی نگرفتم.

کاپیتان تیم ملی ووشو درباره اینکه در لیگ ووشو شرکت می‌کند، بیان کرد: نه فکر نمی‌کنم در لیگ ووشو شرکت کنم، چون یک مقدار زانوی چپم آسیب دیدگی دارد. مسابقات MMA تمام شود و اگر مسابقات جام جهانی هم برگزار شود و به آنجا بروم بعد از آن یک تصمیم جدی برای درمان مصدومیتم می‌کنم، چون مینیسک زانوی چپم پارگی دارد و خیلی اذیتم می‌کنم و باید درمان شود و به خاطر همین اگر شرایط فراهم باشد در  لیگ ووشو شرکت نمی‌کنم. البته من عضو دانشگاه آزاد هستم و قرارداد دارم، اما شرایطم به گونه‌ای است که باید مصدومیتم را درمان کنم، چون سال بعد مسابقات قهرمانی جهان در شهریور ماه در  برزیل برگزار می‌شود و باید به آن مسابقات برسم. زانویم در تمرینات اذیت می‌شود و باید درمانش کنم و قطع به یقین در لیگ ووشو مسابقه نمی‌دهم.

سیفی درباره اینکه مبلغ قرارداد در لیگ ووشو به چه صورت است، گفت: من پارسال برای یک مسابقه فینال لیگ ووشو ۱۰۰ میلیون گرفتم. البته همین مبلغ هم مالیات کم می‌شود و رقم عجیب و غریبی نیست. به نظرم رئیس فدراسیون ووشو و سازمان لیگ باید یک مقدار قرارداد بازیکنان ووشو را بالاتر ببرند و همه رشته‌های ورزشی یک مقدار قراردادشان بالا آمده است و اکنون وقتش هست که قرارداد ما هم بیشتر شود. واقعا رقم‌ها ناچیز است و اگر ورزشکار بخواهد ۶، ۷ ماه در لیگ ووشو در اختیار یک تیم باشد به نظرم مبلغ قراردادش کم و ناچیز است. البته رقم قرارداد ما با فوتبالیست‌ها قابل قیاس نیست، اما وضعیت قرارداد‌های ووشو نسبت به ورزش‌های رزمی بد نیست و اگر یک مقدار رقم قرارداد‌ها بالا برود خیلی خوب می‌شود.

کاپیتان تیم ملی ووشو درباره اینکه پاداش بازی‌های آسیایی را دادند، گفت: خدا را شکر پاداش‌های بازی‌های آسیایی را دادند. من از کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان  تشکر می‌کنم که یکی، ۲ ماه بعد از بازی‌های آسیایی همه جوایز را داد.

او درباره اینکه حقوقی از فدراسیون ووشو دریافت می‌کند، بیان کرد: ما زمانی که در اردوی تیم ملی  برای مسابقات قهرمانی آسیا و جهان هستیم از طرف فدراسیون ووشو حقوق دریافت می‌کنیم، اما زمانی که در اردوی آماده سازی برای  بازی‌های آسیایی هستیم از سوی کمیته ملی المپیک حقوق می‌گیریم.

سیفی درباره اینکه رئیس هیئت  ووشو ورزش استان زنجان هم هست، گفت: نه، من ۲ دوره ۳ ماه به عنوان سرپرست هیئت ووشو زنجان بودم، اما با توجه به اینکه یک فرد بیش از ۲ دوره نمی‌تواند سرپرست هیئت ووشو باشد به خاطر همین اکنون آقای حسنی سرپرست هیئت ووشو زنجان هستند و به نظرم به زودی انتخابات هیئت ورزش ووشو زنجان برگزار می‌شود.

کاپیتان تیم ملی ووشو درباره اینکه وضعیت این رشته ورزشی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: خدا را شکر وضعیت ووشو خوب است. بعد از چندین سال تیم ملی ووشو کشورمان تغییر شکل داد و ووشوکاران جوان ما به مسابقات قهرمانی آسیا رفتند و به طور معمول زمانی که مسابقات جام جهانی هست اکثرا بازیکنان قدیمی و باتجربه در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کنند و ورزشکاران جوانتر به این رقابت‌ها می‌روند، اما امسال تیم ملی ووشو به طور کلی جوان شده بود و اکثر ورزشکاران اولین یا دومین دوره‌ای بود که در این مسابقات شرکت می‌کردند جز علی خورشیدی که مسابقات قهرمانی آسیا  را تجربه کرده بود ورزشکاری را نداشتیم که مسابقات قهرمانی آسیا  را تجربه کرده باشد به خاطر همین جوانان ما به این مسابقات رفتند و خوب ظاهر شدند و این نشان می‌دهد که جوانان کم کم به سمت تیم ملی ووشو بزرگسالان  می‌آیند. به نظرم روند درستی است و کار‌هایی که انجام شده و پشتوانه سازی صورت گرفته است. همین که جوانان بیایند در کنار بزرگسالان تمرین کنند و  در اردو‌های تیم ملی باشند و به مسابقات بین المللی بروند و محک بخورند خیلی خوب است. به نظرم نتیجه‌ای که تیم ملی ووشو در مسابقات قهرمانی آسیا گرفت قابل قبول بود با وجود اینکه تیم ملی جوان بود. ان شا الله سال آینده مسابقات قهرمانی جهان بتوانیم نتایج بهتری بگیریم.

سیفی درباره اینکه چرا شکست دادن ووشوکاران چینی برای ورزشکاران ما سخت است، گفت: اکنون به این صورت نیست و در بازی‌های بریکس در روسیه ۲، ۳ نفر از ورزشکاران ما مقابل حریفان چینی خود پیروز شدند و در همین مسابقات قهرمانی آسیا دختران و چند نفر از پسران ما چینی‌ها را شکست دادند و این طور نیست که نشود چینی‌ها را شکست داد. در قدیم ما جوان‌تر بودیم شکست دادن چینی‌ها سخت بود و در یک سال یک ورزشکار ایرانی یا خارجی می‌توانست یک ووشوکار چینی را شکست بدهد، اما اکنون به این صورت نیست و ورزشکاران ما خیلی پیشرفت کردند و واقعا چینی‌ها از ما می‌ترسند.

کاپیتان تیم ملی ووشو گفت:  در یکی، ۲ دوره مسابقات  جوانان آسیا و جهان  و قهرمانی بزرگسالان آسیا و مسابقات بریکس هم در رده دختران و هم رده پسران توانستیم تعداد زیادی از چینی‌ها را شکست بدهیم و این نشان می‌دهد هم از لحاظ فنی جلوتر هستیم و هم از لحاظ تمرینی از چینی‌ها بهتر هستیم که تمرین می‌کنیم و این اتفاق افتاده است.   البته بازی‌های آسیایی گل کار ووشو هست و امیدوارم همین روند ادامه پیدا کند و فکر می‌کنم اردو‌های بازی‌های آسیایی ۱/۵ سال دیگر شروع شود   و بتوانیم آنجا بهترین عملکرد داشته باشیم و آنجا چینی‌ها را شکست بدهیم تا صاحب مدال طلا شویم، چون در رنکینگ کشومان هم تاثیر می‌گذارد.

خبرنگار: مریم طایفه 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار