مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال برداشت زعفران در استان ۲۵ درصد افزایش یابد.

شایسته مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت زعفران خراسان جنوبی ۱۶ هزار و ۱۲۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح به‌واسطه باران‌های بهاری امسال سوای گرمای تابستان ۳۵ تن طلای سرخ برداشت شود.

او این نکته را هم یادآور شد که پارسال پیش‌بینی ۳۵ تن زعفران را در خراسان جنوبی کردیم، اما به واسط گرما و سرمای شدید بهار و تابستان پارسال تولید زعفران در این استان ۵۰ درصد و در خراسان رضوی ۷۰ درصد کاهش داشته است.

شایسته با بیان این که پارسال ۲۸ تن زعفران در خراسان جنوبی تولید شد اظهار کرد: اما امسال پیش‌بینی می‌شود تولید زعفران در استان ۲۵ درصد افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: هم سطح زیرکشت و هم تعداد بهره‌برداران زعفران خراسان جنوبی به‌واسطه صدمه‌ای که در سال ۱۴۰۱ بر اثر سرمازدگی و گرمازدگی به خرده‌مالکان وارد شد کاهش‌یافته است.

او گفت: یکی از چالش‌های پیشروی زعفران‌کاران در این سال‌هایی که خشکسالی سبب شده تا منابع آبی به‌ویژه قنات‌ها به تحلیل رود تأمین آب زعفران زار‌هاست به‌طوری که اغلب زعفران‌کاران مجبور به تأمین آب به‌وسیله تانکر می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.