سرپرستار درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان توحید گفت: این مرکز درمانی با بهره‌گیری از دستگاه پیشرفته بادی‌باکس، گام بلندی در تشخیص دقیق و سریع بیماری‌های ریوی برداشته است.

شرافت کریمی افزود: این دستگاه با قابلیت‌های منحصر به فرد خود، امکان ارزیابی جامع عملکرد ریه و تفکیک بیماری‌های انسدادی و محدودکننده را فراهم می‌کند و به پزشکان کمک می‌کند تا بهترین درمان را برای بیماران ریوی انتخاب کنند.

وی به معرفی دستگاه بادی باکس پرداخت و بیان کرد: دستگاه بادی باکس در بیمارستان توحید سنندج، با طراحی ارگونومیک و امکانات پیشرفته، تجربه انجام تست‌های تنفسی را برای بیماران تسهیل کرده است.

سرپرستار درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان توحید گفت: پنجره های بزرگ دستگاه بادی باکس که از شیشه ایمنی مقاوم ساخته شده است، به بیمار اجازه می‌دهد که دید خوبی از کاربر در طول آزمایش داشته باشد، بنابراین راحتی بیمار را در شرایط آزمایش افزایش می‌دهد.

کریمی گفت: ارتباط بیمار و کاربر از طریق یک سیستم اینترکام با یک میکروفون روی پنل کنترل و بلندگوهای داخل دستگاه بادی باکس انجام می‌شود که اجازه می‌دهد دستورالعمل‌های واضحی در طول مراحل آزمایش به بیمار داده شود.

وی بیان کرد: دستگاه بادی باکس، اندازه‌گیری مقاومت تنفسی، حجم ریه شامل حجم باقیمانده و همچنین اندازه‌گیری فشار دمی و اسپیرومتری کامل را امکان‌پذیر می‌کند و همچنین پلتیسموگرافی بدن به تشخیص افتراقی بیماری انسدادی و محدودکننده ریه کمک می‌کند و ممکن است در شناسایی علت تنگی نفس مهم باشد.

کارشناس پرستاری سرپرستار درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان توحید بیان کرد: چون این بیماران در حین انجام تست معمولاً داخل کابین دستگاه قرارمی گیرند حین انجام تست درب کابین بسته می شود و بیمار باید فضای بسته کابین را از نظر تنفسی تحمل کند و اینکه باید وزن متعادل داشته باشد چون وزن بالا را تحمل نخواهد کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: از خرداد ماه سال جاری تا اکنون به طور متوسط حدود ۳۰ بیمار توسط این دستگاه مورد ارزیابی تنفسی قرار گرفته اند.

وی به مزایای استفاده از دستگاه بادی باکس برای شناخت بیماری های ریوی اشاره و خاطرنشان کرد: هوشمند بودن و دقت بسیار بالای دستگاه حین انجام تست تنفسی، صندلی نیمکتی بزرگ و قابل‌تنظیم برای کاربران ویلچر، سخت افزار این دستگاه با دوام و محکم، نرم‌افزار قدرتمند و شهودی LFX و انواع بیماری تنفسی سریع تشخیص داده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار