معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این استان، طی پنج سال اخیر، بیشترین سطح جهش تولید در دیمزارهای کشور را به خود اختصاص داد.

محمد صالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در استان کردستان ۷۶۰ هزار هکتار مزرعه دیم شامل سطح زیرکشت محصولات گندم، جو، نخود، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی از جمله گلرنگ، کاملیا و گیاهان دارویی داریم که تحت پوشش طرح جهش تولید قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی کشاورزان و پایگاه‌های نوآوران گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های انجام شده، اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان برای برنامه‌های آموزشی، پشتیبانی انسانی، سم، کود و همچنین بکارگیری کارشناسان بخش خصوصی عضو سازمان نظام مهندسی و برنامه های آموزشی در طرح جهش تولید دیمزار‌ها با محوریت کشاورزی حفاظتی و توسعه کشت مستقیم در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در  اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان تعداد ۲۹۹ نفر از کارشناسان بکارگرفته شده است که از این تعداد ۹۴ نفر از کارشناسان بخش دولتی و ۲۰۵ نفر از بخش خصوصی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.