سخنگوی پیشین وزارت خارجه با اشاره به تعدی رژیم صهیونیستی به مرز‌های کشورمان نکاتی را بیان کرد.

رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت خارجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعدی رژیم صهیونیستی به مرز‌های کشورمان بیان کرد: رژیم صهیونی درشرایط سختی قرار دارد. اسرائیل سال گذشته در جریان عملیات طوفان الاقصی دچار بحران حیثیتی شده و تمام ادعایی که در زمینه سیستم اطلاعاتی امنیتی و موضوع بازدارندگی و سیستم گنبد آهنین برای خود اعلام کرده بود در طول این مدت دچار فرونشست شد.

 سخنگوی پیشین وزارت خارجه ادامه داد: اسرائیل در طول این یک سال دچار یک جنگ فرسایشی شده است و برخلاف رویه سابق خودش این اتفاق رخ داده است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونی همواره سعی داشت تا عملیات را در بیرون از سرزمین‌های خود  انجام دهد و در یک بازه کوتاه و به صورت نقطه‌ای باشد در حالی که الان بیش از یک سال است که درگیر یک عملیات فرسایشی در درون مرز‌های خودش شده است و نا امنی و مشکلات اقتصادی و هزینه‌های نظامی‌اش به شدت افزایش داشته است.

مهمانپرست بیان کرد: همچنین از منظر سیستم اطلاعاتی و امنیتی نتوانسته اوضاع را کنترل کند و عملکرد گنبد آهنینش هم کاملا از ادعا‌هایی که داشته به دور است. در این شرایط بعد از اینکه ما پاسخ عملیات آنها را دادیم و  عملیات وعده صادق دو انجام شد به دنبال حفظ آبرو برای خود بودند و ادعا داشتند که می‌توانند تمام انرژی هسته‌ای و سیستم‌های اقتصادی ایران را فلج کنند.

وی ادامه داد: همان زمان هم مشخص بود که اگر جرات شروع این اقدام را به خود بدهند دقیقا نقطه شروع نابودی اسرائیل خواهد بود و پاسخ ایران کاملا سنگین و برگشت ناپذیر است. از سوی دیگر هم آمریکا مایل به گسترش درگیری نیست به خصوص الان که در آستانه انتخابات نیز قرار دارد.

او اظهار کرد: اروپاهم مایل به این کار نیست؛ کمااینکه بحران اوکراین هم آنها را گرفتار کرده است و به دنبال گرفتاری تازه نیستند. در کل شرایط منطقه ایجاب نمیکرد که آنها به دنبال درگیری گسترده باشند.

مهمانپرست گفت: به نظر میرسد که این اقدام اسرائیل بعد از مدت طولانی که ادعا‌های یک حمله بزرگ به ایران را داشت بیشتر توخالی و نمایشی بود و از این جهت بود که فقط بگویند ما پاسخ دادیم و هیچ شرایطی را برای درگیری گسترده ندارند. البته نفس اینکه حریم هوایی مارا نقض کردند تعدی به تمامیت ارضی ماست و میتوانیم از طریق قانونی آنها را تحت فشار قرار دهیم و حق پاسخ برای ایران محفوظ است.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
جرات ندارید پاسخ دهید
آخرین اخبار