ساعت خدمات‌رسانی به گردشگران در کاخ‌های جهانی عالی‌قاپو و چهلستون اصفهان افزایش یافت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما برای توسعه صنعت پاک گردشگری در فلات مرکزی ایران، بهره‌گیری از امکانات گردشگری شبانه است.

امیر کرم‌زاده افزود: با جذب اعتبارات لازم برای بکارگیری تعدادی نیرو از امروز زمان فعالیت مجموعه‌های تاریخی و جهانی کاخ عالی‌قاپو و کاخ چهلستون در شهر تاریخی اصفهان از ساعت ۹ تا ۲۱ افزایش می‌یابد.


وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همچنین افزایش امکانات و اعتبارات لازم بتوان ساعت فعالیت تمامی بنا‌های جهانی استان اصفهان را افزایش داد.


کاخ عالی قاپو یکی از مهمترین بنا‌های اصفهان است، این کاخ در واقع ورودی دولتخانه صفوی بوده است که در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله واقع شده است، ارتفاع آن ۴۸ متر است و ۶ طبقه دارد که با راه پله‌های مارپیچ می‌توان به طبقات فوقانی آن صعود کرد.


کاخ موزه عالی قاپو در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۱۰ به شماره ۱۰۴ به ثبت ملی رسید.


این عمارت که در مجموعه میدان امام قرار دارد به همراه مجموعه میدان امام در اردیبهشت ۱۳۵۸ به شماره ۱۱۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.


کاخ چهلستون نیز یکی از بنا‌های تاریخی اصفهان است که در زمان شاه عباس یکم صفوی احداث شد.


این عمارت بالغ بر ۶۷ هزار متر مربع مساحت دارد و یکی از نمونه باغ‌های سلطنتی به جای مانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار