صالحی در پیامی به آیین چهلمین روز درگذشت محمدعلی بهمنی گفت: بهمنی دغدغه دلسوزی ایران و منافع ملی را به زبان شعر به رشته تحریر در آورد.

متن پیام سیدعباس صالحی شامگاه جمعه (چهارم آبان) در تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری چهلمین روز درگذشت محمدعلی بهمنی که در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد، به شرح زیر است:

«زنده یاد «استاد محمد علی بهمنی»، شاعر بلند آوازه هم روزگار ما که چندی پیش از این جهان فانی رخت بربست، از سرآمدان شعر و ادب پارسی دوره معاصر بود که نام و آثارش رنگ جاودانگی گرفت.

او که با طبعی روان، قریحه‌ای لطیف و بیانی شیوا بیش از پنج دهه در آسمان پرستاره شعر و ادب فارسی خوش درخشید و سخن‌سرایی انسان‌مدار و ایران‌دوست بود، همواره با حق‌گویی بی بدیل دغدغه دلسوزی ایران و منافع ملی را به زبان شعر به رشته تحریر در آورد.

پیکر این غزلسرای صاحب نام و شاعر صاحب سبک پس از سفر به سوی حضرت موعود، به شهر هنر پرور بندرعباس و مردم دریا دل هر مهرگان بازگشت، روی دست آنان تشیع شد و بی گمان زنده‌تر از گذشته در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد ماند.

جاوید نامی که کلماتش با خروش دریا همنوایی می‌کرد، مزارش نیز به مثابه شمع فروزان، ادب دوستان این کهن بوم و براهورایی را گرد خویش جمع خواهد کرد و میعادگاه اهالی فضل و اندیشه خواهد شد.

اینجانب از خانواده محترم استاد بهمنی، مردم هرمزگان، شاعران، دوستان و علاقه‌مندان ایشان صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم و برخود فرض می‌دانم از جنابعالی که در جریان برگزاری شایسته مراسم خاکسپاری و پاسداشت یاد و خاطره این ستاره درخشان شعر فارسی در هرمزگان مهرپرور همیاری داشتید تقدیر و تشکر کنم.»

در این آیین جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و ادب کشور حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار