تقویت کشت قراردادی و الگوی کشت، برقی کردن و هوشمند سازی چاه‌های مجاز کشاورزی و توسعه ترانزیت از طریق مرز اینچه برون از موارد بحث و تبادل نظر در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان بود.

علی محمدزنگانه استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان بر تقویت کشت قراردادی ، برقی کردن و هوشمند سازی چاه های مجاز کشاورزی در استان تاکید کرد.

او با اشاره به شتاب قابل قبول اجرای طرح زهکشی زمین‌های شمال استان گفت: از مجموع هدف‌گذاری ۲۸۰ هزار هکتاری زمین‌های شوره زار استان تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار هکتار زهکشی شده است که تاثیر مستقیمی در بهره‌وری و الگوی کشت گلستان به همراه خواهد داشت.

او افزود : بستن چاه‌های غیر مجاز نیز ضروری است و هزینه این کار بر عهده متخلفان خواهد بود.

استاندار گلستان همچنین بر رونق تجارت با ترکمنستان تاکید کرد و گفت: پیگیر جدی جاده اینچه برون به بالکان آباد در ترکمنستان هستیم و مقدمات ایجاد آن نیز صورت گرفته است.

علی نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم گفت : در این جلسه درباره تولید بهینه و الگوی کشت در گلستان و توسعه ترانزیت از طریق مرز اینچه برون بحث و تبادل نظر شد.

او افزود : توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سبب شتاب در اجرای طرح های سرمایه‌گذاری و اقتصادی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار