مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: امشب از سمت شمال و شمال غرب کشور شاهد ورود سامانه بارشی جدید به کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب‌غرب کشور و شمال فارس، رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد، گفت:  امشب با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر، رگبارهای پراکنده در مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و فردا بارش‌ها در این مناطق تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا یکشنبه بارش‌ها علاوه بر شمال و نواحی شمال غرب کشور در اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با شدت تداوم دارد که همراه با وزش باد شدید، کاهش موقتی دما و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز، بارش برف پیش‌بینی شده است.

او توضیح داد: فردا یکشنبه در برخی مناطق از شمال فارس، مرکز، شرق، شمال‌شرق و ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان نیز بارش پراکنده مورد انتظار است.

وی تصریح کرد : فردا در شمال‌شرق، شرق، جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

او از تلاطم در آب‌های جنوب و شمال کشور خبر داد و افزود: آب‌های جنوب کشور در سه روز آینده و دریای خزر از اواخر وقت امروز مواج و متلاطم می‌شود که فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار