مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: جمعه ۴ آبان‌ماه شاهد تشدید بارش در نواحی شمال و شمال شرق کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب بارش‌های رگباری در استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و جنوب غرب کشور و همین‌طور مناطق شمال شرق، شرق و مرکز کشور ادامه خواهد داشت؛ گفت: این بارش‌ها در مناطق جنوبی کشور همراه با وزش باد شدید خواهد بود. همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه  داد: فردا جمعه چهارم آبان‌ماه بیشترین فعالیت این سامانه بارشی به سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از شرق و مرکز کشور محدود خواهد شد و در ارتفاعات این مناطق بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

او بیان کرد: همچنین فردا جمعه مناطقی از مرکز و شرق کشور وزش باد شدید را تجربه خواهند کرد که در برخی نقاط منجر به ایجاد گردوخاک می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه شدت بارش‌ها امشب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و مناطق شمال و مرکز استان فارس بیشتر خواهد بود؛ گفت:  روز جمعه بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سامانه بارشی روز شنبه از کشور خارج خواهد شد. در همین راستا، آب‌های دریای خزر و خلیج فارس امروز و فردا مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شوند و بارش‌های رگباری در مناطق شمالی خلیج فارس ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار