آژانس کودکان سازمان ملل نسبت به وضعیت وخیم انسانی در شمال غزه و محاصره کامل این بخش از باریکه هشدار داد.

روزالیا بولن، سخنگوی آژانس کودکان سازمان ملل هشدار داد که شمال غزه پس از تهاجم زمینی سه هفته‌ای ارتش صهیونیستی وضعیتی «فاجعه‌آمیز» دارد و بیمارستان‌ها و مدارسی که به عنوان پناهگاه استفاده می‌شدند، به هیچ عنوان در امان نیستند. 

به گزارش الجزیره، این مقام سازمان ملل گفت: «وقتی فکر می‌کنید اوضاع دیگر از این بدتر نمی‌شود، در واقع می‌شود. انتظار داریم در ماه‌های آینده ۶۰ هزار کودک فلسطینی به سوء تغذیه مبتلا شوند». 

با گذشت بیش از یک سال از جنگ غزه، مردم می‌گویند که وضعیت در شمال این باریکه بدتر از همیشه است. بیمارستان‌ها گلوله‌باران شده و پناهگاه‌ها به آتش کشیده می‌شوند. مردان و پسران از خانواده‌های خود جدا شده و با خودرو‌های نظامی به مکانی نامعلوم منتقل می‌شوند. ارتش صهیونیستی سه هفته است که حدود ۴۰۰ هزار نفر را در شمال غزه محاصره کرده و در قالب طرح موسوم به «ژنرال‌ها» قصد دارد این منطقه را پاکسازی کند. کارشناسان می‌گویند که اقداماتی از این دست به سادگی جزو «جنایات جنگی» دسته‌بندی می‌شود. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ورود کمک‌های بشردوستانه به شمال غزه به طور کلی ممنوع شده و این بدان معناست که آب و غذا به طرز خطرناکی در حال اتمام است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار