مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، گفت که تاسیسات هسته‌ای آسیبی ندیده و بازرسان سالم هستند.

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان که بامداد امروز (شنبه) صورت گرفت، در شبکه اجتماعی ایکس از امنیت در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد و بدون اشاره به طرف تجاوزگر، خواستار خویشتن‌داری شد. 

به گزارش الجزیره، گروسی نوشت: «تاسیسات هسته‌ای ایران تحت تاثیر قرار نگرفته است. بازرسان سالم هستند و به کار مهم خود ادامه می‌دهند. من خواستار احتیاط و خویشتن داری از اقداماتی هستم که می‌تواند ایمنی و امنیت مواد هسته‌ای و سایر مواد رادیواکتیو را به خطر بیندازد». 

قرارگاه پدافند هوایی ایران، بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی به هشدار‌های قبلی مسئولین جمهوری اسلامی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه علیه ایران بی‌توجهی کرده و در اقدامی تنش‌زا، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده است. این قرارگاه در بیانیه خود با اشاره به رهگیری موفق حملات توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور به آسیب‌های محدودی اشاره کرد که به برخی از نقاط وارد شده است.

سرویس اقدام خارجی اروپا در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ایران، خواستار خویشتن‌داری طرفین شد و هشدار داد که اقدامات نسنجیده می‌تواند وضعیت را از کنترل خارج کند.

تاکنون کشور‌های بسیاری از جمله اندونزی، مالدیو، سوئیس، روسیه، بحرین، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، عراق، سوریه و لبنان اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه تمامیت ارضی ایران را محکوم کرده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار