حمله نیرو‌های «پشتیبانی سریع» سودان که یکی از طرف‌های متخاصم جنگ داخلی این کشور هستند علیه مردم غیرمسلح ده‌ها کشته بر جای گذاشت. 

در یکی از مرگبارترین حملات در جنگ سودان، نیرو‌های شبه نظامی «پشتیبانی سریع» به روستایی در مرکز این کشور یورش برده و ضمن غارت روستا، ۱۲۴ نفر را کشته و ۱۰۰ نفر را زخمی کردند. 

به گزارش رویترز، این گروه به روستای «السیره» در ایالت «جزیره» هجوم برده، سلاح‌های خود را بالای ساختمان‌های مرتفع نصب کرده و شروع به تیراندازی به سوی شهروندان غیرمسلح کردند. 

وزارت امور خارجه سودان این حمله را محکوم کرده و مصداق نسل‌کشی و پاکسازی قومی دانسته است.

 جنگ سودان که از آوریل سال گذشته میلادی آغاز شده یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان را رقم زده است. تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در این جنگ کشته و بیش از ۱۱ میلیون نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

جنگ از زمانی آغاز شد که درگیری بین دو جناح رقیب (ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع) سرانجام مرگبار شد. ریشه جنگ قدرت کنونی را می‌توان در سال ۲۰۱۹ جستجو کرد، زمانی که نیرو‌های پشتیبانی سریع و نیرو‌های نظامی عادی سودان برای برکناری «عمر البشیر» از قدرت همکاری کردند. زمانی که تلاش‌ها برای انتقال به یک دولت دموکراتیک با شکست مواجه شد، بسیاری از تحلیلگران احساس کردند که رویارویی نهایی بین البرهان و محمد حمدان دقلو (ملقب به حمیدتی) اجتناب‌ناپذیر است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار