مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: با وزش تند باد در ۲ روز گذشته، هفت هزار هکتار ازباغ‌های شهرستان سمیرم خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بازدید میدانی از باغ‌های سیب گفت: از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب در شهرستان سمیرم، هفت هزار هکتار در اثر وزش تند باد، طوفان لحظه‌ای و کاهش دما طی ۲ روز گذشته آسیب دیدند که از این میزان سه هزار هکتار آن در بخش پادنای علیا و چهار هزار هکتار دیگر در بخش‌های وردشت، پادنای سفلی، پادنای وسطی و بخش مرکزی شهرستان بودند.

منصور شیشه‌ فروش دمای بالای هوا در تابستان و تنش آبی را علت تاخیر در برداشت سیب اعلام کرد و افزود: ۴۰ درصد از باغ‌های سیب در سمیرم هنوز میوه‌هایشان برداشت نشده بود و وزش باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت باعث ریزش آن‌ها شد.

وی تصریح کرد: در بازدید از مناطق آسیب‌ دیده، کارشناسان بحران، رییس بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان سمیرم هم حضور داشتند و تصمیم ‌گرفته شد بانک کشاورزی نیروهای بیشتری برای ارزیابی خسارت اعزام کند و باغدارانی که بیمه هستند بعد از ارزیابی خسارت جهت پرداخت غرامت از طریق دفاتر بیمه پیگیری کنند و باغدارانی هم که فاقد بیمه هستند نیز توسط جهاد کشاورزی میزان خسارت ارزیابی شود تا با پیگیری منابعی جبران خسارت شوند.

وی از باغداران و گلخانه داران خواست که در سال زراعی جدید، نسبت به بیمه باغ و گلخانه‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین با اشاره به جمعیت پنج هزار و ۲۰۰ خانواری عشایر در سمیرم گفت: هنوز ۳۰۰ خانوار عشایر در منطقه ییلاقی سمیرم حضور دارند.

شیشه‌فروش به این خانوارهای هشدار داد: فعالیت سامانه ناپایدار جنوبی تا امروز در استان تداوم دارد و باتوجه به کاهش دما، بهتر است هر چه سریع‌تر این منطقه را ترک کنند.

برچسب ها: باغها ، سیب ، سمیرم ، خسارت ، تند باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار