مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان گفت: در پی حکم جهاد رهبری اولین اردوی معمایی دانش آموزان دختر دوره متوسطه استان باهدف تبیین جریان مقاومت و تربیت سفیران مقاومت برگزار شد.

فاطمه قاسمی در اولین اردوی معمایی ویژه دانش آموزان دختر دوره متوسطه، گفت: این اردو با هدف آشنا ساختن دختران دانش آموز با جریان مقاومت در اردوگاه دانش آموزی شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان افزود: دانش آموزان دراین برنامه درفضایی اردویی به همراه اجرای سناریوی معمایی متناسب با علائق دانش آموزان این نسل و با هدف شناساندن فضای مقاومت فلسطین و لبنان و همچنین تربیت سفیران مقاومتی که پس از این اردو بتوانند در مدارس خود پروژه‌هایی هم جهت آشنایی سایر همسالان خود با جریان مقاومت تعریف و اجرا نمایند شرکت کردند.

قاسمی ادامه داد: دانش آموزان در این فضای ماجراجویانه و هیجان انگیز در ۱۶ گروه دسته بندی شدند و پس از تحویل گرفتن پرونده‌ی بازی‌ها برای رمزگشایی پرونده به رقابت پرداختند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش فارس در امور بانوان گفت: در خلال این بازی‌ها ضمن تبیین جریان مقاومت و قرار گرفتن دانش آموزان در حال و هوای مقاومت مردم فلسطین ۷ هدف آموزشی مهارتی؛ آموزش تفکر انتقادی، افزایش آگاهی فرهنگی اجتماعی، توسعه مهارت کارگروهی و همکاری، تقویت مهارت‌های ارتباطی، توسعه روحیه رهبری، آموزش مهارت‌های حل مسئله، ایحاد حس مسئولیت پذیری اجتماعی نیز دنبال می‌شد. 

قاسمی افزود: بازی‌های معمایی با تصاویر و نماد مقاومت همراه بود و در داستان‌های بازی و همچنین در محیط‌های سخنرانی کارگاهی که در این اردو پیش بینی شده بود، رمز گذاری‌هایی در نظر گرفته شده بود که برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به کشف و جای‌گذاری رمز‌ها بود و دانش آموزان بایستی در تمام طول اردو توجه خود را به کار می‌بستند.

او گفت: این برنامه بااشاره به حکم رهبر انقلاب اسلامی ایران که فرمودند حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند و کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب آنان را یاری کنند برگزار شد.

خواهر شهید بزرگوار سید عباس موسوی؛ دبیرکل اسبق حزب الله لبنان، نیز در سخنانی از این اقدام و حضور پرشور برای آشنایی دانش آموزان در این رویداد ابراز خرسندی کرد و افزود: هر گونه تلاشی که برای مسئله فلسطین انجام می‌شود چه مجاهدت با مال، چه با قلم، چه با هنر و هرنوع موضع گیری در برابر ظلم مردم فلسطین ارزشش کمتر از مجاهدت در میدان جنگ نیست.

سیده هدی موسوی ضمن تبیین جریان مقاومت و سخن از خصایص ارزشمند شهدای مقاومت؛ سید حسن نصرالله و سید هاشم صفی الدین خواستار این شد: که در مقابل رسانه‌های غربی و انتشار اخبار غلط با چشم باز و حقیقت بین عمل نماییم و دست از مقاومت برنداریم.

خواهر دبیرکل اسبق حزب الله لبنان ادامه داد: ما از مردم و ملت ایران سپاسگزاریم که دست از حمایت ما برنداشته و همیشه حامی ما هستند.

مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در کارگاهی دو ساعته نسبت به تبیین جایگاه فلسطین در جهان اسلام و توصیف نقشه جغرافیایی فلسطین پرداخت.

امین رضا لطفعلی زاده درسخنانی دانش آموزان را با قدرت نظامی جمهوری اسلامی در مقابله با این ظلم آشکار و همچنین همراهی با جریان مقاومت آشنا کرد.

این اردو به مدت یک شبانه روز در اردوگاه شهید دستغیب با حضور ٣١٣ دانش آموز دختر محصل در دوره متوسطه شکل گرفت و برنامه‌های مذهبی فرهنگی شامل؛ برپایی نماز جماعت، پخش فیلم و دعای عهد وهمچنین یادواره شهیده معصومه کرباسی؛ اولین شهیده ایرانی محور مقاومت که به تازگی در لبنان به شهادت رسید اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
۳۱۳ دختر دانش اموز
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
خدا ب داد دخترامون برس
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
افرین ب دختران احسنتم
آخرین اخبار