کارگردان «شهر گربه‌ها» گفت: سینماداران برخلاف قانون، سانس‌های نمایش فیلم ما را گرفتند و از ۲۹۰ تا ۳۲۰ سالن به ما ۷۰ سالن کاهش دادند.

سید جواد هاشمی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه «استودیو هشت» رادیو نمایش گلایه‌ای از افت فروش فیلم «شهر گربه‌های ۲» کرد و گفت: «شهر گربه‌های ۲» تا هفته‌ای که فیلم سینمایی «زودپز» نیامده بود، گیشه آن خوب پیش می‌رفت. یعنی در یک ماه نه میلیارد تومان را رد کردیم و ناگهان با آمدن فیلم «زودپز» سینماداران برخلاف قانون سانس‌های نمایش فیلم ما را گرفتند و از ۲۹۰ تا ۳۲۰ سالن ناگهان به ما ۷۰ سالن دادند. این کاهش ناگهانی ظرفیت سالن منطقی نبود. من دیدم سانس‌های فیلمم ساعات ۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰ و ۱۵:۰۰ بعدازظهر است. کدام خانواده می‌تواند در آن ساعات بچه خود را به سینما ببرد. این تغییر سانس ما را به شدت دچار افت عجیب و غریب کرد. 

هاشمی ادامه داد: هرچند سازمان سینمایی تلاش کرد سینماداران را تابع قانون بکند و تعطیلی یک روزه نه پردیس تهران را به آنها گوشزد کرد، ولی سینماداران گوش نکردند و روند خود را ادامه دادند. متاسفانه با افت عجیب و غریب در فروش فیلممان مواجه شدیم. چون شرایط فروش «شهر گربه‌های ۲» خوب پیش می‌رفت.

کارگردان «شهر گربه‌های ۲» با بیان اینکه در حال حاضر فیلم «ببعی قهرمان» گیشه خود را دارد، افزود: «ببعی قهرمان» تا این لحظه ۲۷ میلیارد تومان فروخته و بیش از دو هزار تیزر از تلویزیون برایش پخش شده است. بنابراین، این فیلم، چون سوگولی است، آموزش و پرورش برای آن سنگ تمام می‌گذارد. این در حالی است که از بین ۸۰ فیلم سینمایی اکران شده در سال ۱۴۰۳ بعید می‌دانم بیش از ۱۰ فیلم تیزر داشته باشند. 

به گفته وی، بالاخره در جمهوری اسلامی فیلم‌هایی مجوز می‌گیرد و این مجوز در دوره مرحوم آیت‌الله رئیسی گرفته شده است. مسئولان در کنار ما باشند. هرچند من به شخصه مدعی هیچ چیزی در فیلمسازی کودک نیستم. اصلاً فیلم‌های من فیلم‌های درجه یک نبوده، نیست و نخواهد بود. اما این فیلم بهتر از فیلمی است که هیچ ارتباطی با کشور ما ندارد. مرا حسابی نقره داغ کردند و هیچ‌کس از من حمایت نکرده است. منی که در دهه ۹۰، هشت فیلم سینمایی ساختم و همه آنها مورد اقبال قرار گرفت، حالا ببینید در سینمای کودک در دو دهه گذشته چه اتفاقی افتاده است؛ بجز «آهوی پیشونی سفید»، «کلاه قرمزی» و «شهر موش‌های ۳» کدام فیلم سینمایی در حوزه کودک و نوجوان بجز انیمیشن سراغ دارید، که فروش کرده باشد؟ واقعاً خجالت‌آور است، که در این ۱۰ سال هیچ کاری نشده باشد!

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار