نمایندگان مجلس در نشست علنی به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران واکنش نشان دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ آبان) در تذکرهایی به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران واکنش نشان دادند.

ضرورت پاسخ پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی

مالک شریعتی نیاسر در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران که با هوشیاری و فداکاری پدافند هوایی ارتش ایران ناکام ماند را محکوم و شهادت شهدای ارتش و مرزبانی را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب‌زده عمل می‌کنیم.

شریعتی تاکید کرد: مسئولان نظامی کشور به صورت یکپارچه تصمیم دقیقی را برای پاسخ پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا انجام دهند.

پاسخ به صهیونیست‌ها حق ایران است

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: حرکت ددمنشانه منافقان را در حادثه تروریستی شرق کشور محکوم می‌کنم و شهادت نیرو‌های مرزبانی را در این حادثه و همچنین شهدای پدافند ارتش را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی در صبحگاه پنجم آبان براساس قواعد بین‌المللی حق ایران است.

غضنفرآبادی تاکید کرد: قطعا پاسخی قاطع و در شان رژیم صهیونیستی از سوی نیرو‌های مسلح کشورمان داده خواهد شد و عملیات وعده صادق ۳ هر زمان که مصلحت دانسته شود طوری انجام خواهد شد که ان‌شاءالله منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد.

تجدیدنظر در دکترین دفاعی و هسته‌ای

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری با اشاره به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران گفت: تجاوز بزدلانه رژیم صهیونیستی را به سرزمین ایران با حمایت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و اروپا محکوم می‌کنم و معتقدم همان‌طور که قبلاً نیز گفته‌ام، در پاسخ به رژیم تجاوزگر صهیونیستی و آمریکا باید به فکر سلاح‌های دفاعی باشیم که همین متجاوزان و زورگویان دارند.

وی تصریح کرد: امروز احساس می‌شود که باید در دکترین دفاعی و هسته‌ای ما تجدیدنظر شود.

عبور از خط قرمز ملت ایران

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری در واکنش به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی در ایران طی بامداد روز گذشته گفت: تجاوز هوایی رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و عبور از خط قرمز ملت شریف ایران به ام‌القرای جهان اسلام خطای نابخشودنی دیگری بود که توسط رژیم خبیث اسرائیل تکرار شد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این حق را در پاسخ شدید، کوبنده و پشیمان‌کننده برای خود محفوظ می‌داند و حتماً در زمانی مناسب اقدام انقلابی و پاسخی کوبنده و پشیمان کننده خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به خانواده‌های شهدای این حمله و همچنین حادثه تروریستی تفتان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم عوامل این جنایات هرچه سریع‌تر به سزای اعمال خود برسند.

درس عبرت برای جرثومه فساد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رشادت‌های دلاورمردان ارتش و سپاه در برابر رژیم صهیونیستی گفت که امیدوارم این موضوع درس عبرتی برای این جرثومه فساد باشد.

درس فراموش‌نشدنی

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در تذکری گفت: حمله رژیم صهیونیستی را به ایران محکوم می‌کنیم. اسرائیل بداند ایران در دوره قاجاریه و پهلوی به سر نمی‌برد. با وجود رهبر حکیم، مجاهد و مردم جان بر کف، درسی فراموش‌نشدنی به رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتاکار داده خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین شهادت نیرو‌های ارتش و مرزبانی را تسلیت عرض می‌کنم.

جلوگیری از هرگونه شرارت

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری اظهار کرد: از ارتش قهرمان و سپاه عزیز تشکر می‌کنم که اجازه نداد دشمن به اهداف خود برسد.

وی اضافه کرد: اقتدار نیرو‌ها درسی برای دشمن شد که بداند نیرو‌های جان برکف مقتدر و توانمند با امکاناتی که آنها خبر ندارند، می‌توانند جلوی هرگونه شرارت را بگیرند.

احمد بیگدلی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز از نیرو‌های نظامی و انتظامی به خصوص جان برکفان ارتش قهرمان و سپاه تشکر کرد.

حق محفوظ در پاسخ به گستاخی

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در تذکری ضمن محکومیت اقدام متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در حمله به جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اقدام هوشمندانه دلاورمردانه ارتش، سپاه و نیرو‌های مسلح کشور عزیزمان در رهگیری و دفع اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی را ارج می‌نهیم و شهادت شهدای قهرمان این عملیات را تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: اعلام می‌کنم که حق جمهوری اسلامی برای پاسخگویی به این گستاخی محفوظ است و پاسخ کوبنده مقتضی باید در زمان و مکانی که ایران اسلامی مشخص می‌کند، انجام پذیرد و یقیناً اینطور خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به خانواده‌های عزیز ۱۰ نفر از دلاور مردان نیروی انتظامی که دلیرانه و مظلومانه در اقدام کور جیش‌الظلم به شهادت رسیدند را تسلیت می‌گویم. از مقامات امنیتی و انتظامی و همچنین وزیر محترم کشور درخواست دارم ضمن تقویت مباحث انتظامی و امنیتی منطقه، از اینکه هر از چند گاهی عزیزان‌مان مظلومانه و غریبانه به شهادت برسند پیشگیری کنند. واقعاً داغ جوانانی که به نظر می‌رسد می‌شود از شهادتشان جلوگیری شود سخت است.

آمریکا قلاده سگ هار منطقه را بگیرد

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس ضمن محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به خاک و آسمان جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های گذشته گفت: امروز جمهوری اسلامی با زحمت نیرو‌های نظامی و امنیتی به اقتدار رسیده است و در وعده صادق ۲ این اقتدار را به رخ جهانیان کشیدیم.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: پدافند جمهوری اسلامی ایران در مقابله با اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و برای آنکه عزت و اقتدار را در حمایت از مظلومان عالم داشته باشد شهدایی تقدیم کرده است و این عزت را ادامه خواهد داد و این پیامی برای دشمنان ملت است که ارتشی‌ها و همچنین نیرو‌های نظامی و انتظامی ما فدایی ملت هستند و جان‌شان را تقدیم می‌کنند تا این اقتدار بماند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر به آمریکا که صاحب این سگ هار منطقه است هشدار می‌دهیم تا قلاده این سگ را بگیرد چرا که قطعاً اقدام ایران بازدارنده و پشیمان‌کننده خواهد بود.

پاسخ کوبنده به تجاوز رژیم صهیونیستی

رمضان رحیمی دشتلوئی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با محکومیت تجاورز رژیم کودک‌کش صهیونیستی و تسلیت شهادت تعدادی از نیرو‌های ارتش اظهار کرد: از نیرو‌های دفاعی برای مقابله با این تجاوز تشکر می‌کنم و از نیرو‌های مسلح و ستاد کل می‌خواهیم که پاسخ کوبنده به این تجاورز را در دستور کار قرار دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت تعدادی از نیرو‌های فراجا در حمله تروریستی تفتان اظهار کرد: از وزارت کشور می‌خواهیم با اقدامات پیشگیرانه، بروز چنین حوادثی را در دستور کار قرار دهند.

همچنین کریم معصومی نماینده فومن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که تجاورز رژیم صهیونیستی نقض حاکمیت و قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل بود که آن را محکوم می‌کنیم اگر چه این اقدام منفعلانه بود، اما حق قانونی کشورمان برای پاسخ طبق قوانین بین‌المللی و ماده ۵۱ قانون منشور ملل متحد محفوظ است.

با مسائل دفاعی ایران شوخی نکنید

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: درود بر پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و درود بر رهبر حکیم انقلاب که وقتی بر فناوری بومی اعتماد کردند دیدیم چه اتفاقی در مقابله با رژیم صهیونیستی افتاد.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر ادامه داد: به کسانی که می‌گفتند اسراییل و آمریکا با یک بمب می‌تواند سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد می‌گوییم که به خود بیایید و با موضوعات دفاعی ایران شوخی نداشته باشید.

دشمن برای ضربه زدن به ما برنامه‌ریزی کرده است

ولی‌الله بیاتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار کرد: از نیرو‌های ارتش و سپاه در خنثی‌سازی عملیات رژیم صهیونیستی و خلق حماسه تشکر کرده و به خانواده شهدا و همچنین شهدای فراجا در عملیات تروریستی تفتان تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: گروهک کوچک تروریستی نیرو‌های ما را در فراجا به شهادت رسانده است که باید بررسی شود. نیرو‌های فراجا زحمت زیادی می‌کشند، اما از حداقل امکانات هم برخوردار نیستند این موضوع قابل پذیرش نیست که به راحتی نیروهایمان را شهید کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دشمن برنامه ریزی کرده است تا با آموزش نیرو‌هایی به ما ضربه زند. باید ریشه‌ها را شناخت در عین حال اکنون که در فصل بودجه هستیم از فرمانده فراجا برای ارائه گزارشی در مجلس شورای اسلامی دعوت شود و امکانات و بودجه به فراجا داده شود، چون آنها بعضا حتی جلیقه ضد گلوله هم ندارند.

منصور علی‌مردانی نماینده ابهر در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری از ارتش و سپاه برای مقابله با عملیات رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

فرمانده فراجا به شهادت نیروهای انتظامی در سیستان ورود پیدا کند

محمد سرگزی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: تسلیت و تبریک می‌گویم به غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دفاع از مرز‌های میهن اسلامی به شهادت رسیدند و همچنین شهادت نیرو‌های فراجا را در سیستان و بلوچستان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: یک عملیات ترکیبی از سوی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و ۴ شهید تقدیم می‌شود، اما در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون ۷۰ تن به شهادت رسیدند. علت این کوتاهی‌ها چیست؟

وی ادامه داد: چرا یک بار برای همیشه این موضوع حل نمی‌شود؟ چرا هر سال تعداد قابل توجهی از نیرو‌های مسلح را در سیستان از دست می‌دهیم؟ بنابراین باید ورود جدی به این موضوع داشته باشیم.

سرگزی در پایان یادآور شد: لازم است تا فرمانده محترم فراجا ورود پیدا کند و گزارشی ارائه دهد. اگر کسری بودجه و امکانات دارند بگویند تا مجلس و دولت کمکشان کنند. مردم سیستان و بلوچستان دیگر توانایی تقدیم این تعداد شهید را ندارند. اگرچه شهادت افتخار است، اما نباید به این سادگی جوانان خود را از دست دهیم.

بدانند که نمی‌توانند

مصطفی نخعی در جلسه علنی امروز یکشنبه در تذکری ضمن محکوم کردن اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به نقاطی در جمهوری اسلامی ایران گفت: لازم می‌دانم از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه دلاور مردان پدافند هوایی کشور و عزیزان ارتشی که تنها گوشه‌ای از توانمندی‌های دفاعی کشور را به نمایش گذاشتند تشکر کنم.

وی عنوان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی و حامیان آمریکایی و انگلیسی آنها باید بدانند که با این آتش بازی‌های احمقانه و مضحک نه می‌توانند به عزت و اقتدار ایران قوی خدشه‌ای وارد کنند و نه اذهان ملت‌های رو به بیداری دنیا را نسبت به این رسوایی‌های اخلاقی و نسل کشی‌ها که در غزه و لبنان انجام می‌دهند، به انحراف بکشانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دفاع مشروع برای ایران قطعاً حق مسلم برای ماست و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این پاسخ نه تعلل خواهیم کرد و نه دچار شتاب زدگی خواهیم شد.

نخعی همچنین گفت: شهادت تعدادی از عزیزان پدافند هوایی و ارتشی و همچنین شهادت تعدادی از سربازان و کارکنان دلاور فراجا در استان سیستان و بلوچستان را خدمت خانواده‌های محترم آنها تسلیت و تبریک می‌گویم. متاسفانه در ماه‌های اخیر تعداد شهدای نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و این نیاز است که عزیزان امنیتی و انتظامی توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند.

مضحکه متخصصین نظامی جهان

محمدمهدی شهریاری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز با تسلیت سربازان فراجا در سیستان و بلوچستان و محکومیت این جنایت گفت: عملیات رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات وعده صادق مورد مضحکه متخصصین نظامی جهان قرار گرفت و یک بار دیگر پوشالی بودن این رژیم غاصب را ثابت کرد.

وی افزود: این روز‌ها جهان نظاره‌گر جنایت‌های بی‌شرمانه و وحشیانه‌ای است که اسرائیل، این رژیم سفاک اشغالگر و جنایت‌پیشه علیه ملت مظلوم فلسطین و لبنان مرتکب می‌شود. کودکان در آغوش مادرانشان در خون می‌غلتند و بیمارستان‌ها و مدارس به هدف‌های نظامی تبدیل شده و صدای آه و ناله مردم به گوش کسی نمی‌رسد که به جز حق حیات و آزادی چیزی نمی‌خواهند.

وی اظهار کرد: کسانی که خود را طرفدار حقوق بشر می‌دانند اعم از ملت‌ها، سازمان‌ها دولت‌ها هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند؛ امروز دفاع از فلسطین نه تنها یک وظیفه بلکه رعایت اصل شرافت و وجدان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
وقتی ماشین مفت میخره بفکر گرانی باشه؟ بپرس بچه هاشون کجا هستند؟ کجا درس خوندن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
نمایندگان بی غیرت به گرونی وضع اسف بار اقتصاد هم یه واکنش نشون بدید بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
از کشور دوست و برادر روسیه !!!!! غافل نشویم چرا که با سد سازی و کاهش ورودی آب به دریاچه کاسپین را دچار بحران نکند !!!!!
ترکیه و طالبان مغز زنگ زده بماند
آخرین اخبار