شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به ایران را ناقض حریم و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی خواند.

شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به خاک ایران را ناقض حریم و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی دانست و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه این شورا ضمن محکومیت این حمله آمده است که این حملات تجاوزکارانه منجر به تشدید تنش در منطقه و علیه صلح بین المللی است.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

‏ بسم‌االله الرحمن الرحیم

” ‏لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا…” قرآن کریم».

از طریق رسانه‌ها شنیده شد که شب گذشته رژیم صهیونیستی و اشغالگر اسرائیل در ادامه جنایات و ویرانگری‌های وحشیانه خود، به خاک جمهوری اسلامی ایران حمله و تجاوز کرده است.

‏شورای علمای شیعه افغانستان این اقدام تجاوز کارانه و تنش آفرین را شدیدا محکوم نموده ‏و آن را نقض حریم و حاکمیت ملی کشور مسلمان و همسایه افغانستان می‌داند و اینگونه حملات تجاوزکارانه و ماجراجویانه را زمینه ساز افزایش تنش در منطقه و تهدید علیه صلح و امنیت بین المللی می‌داند.

‏شورای علمای شیعه افغانستان از نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی و کشور‌های اسلامی می‌خواهد، با عبرت گرفتن از کشتار و ویرانگری‌های وحشتناک 13 ماهه اخیر در فلسطین و لبنان، با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم و مناسب جلوی ادامه اشغال و نسل کشی در فلسطین و تجاوز و کشتار به لبنان را گرفته و مانع تجاوز به کشور اسلامی مثل جمهوری اسلامی‌ایران گردد.

اقدام رژیم صهیونیستی در افغانستان واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است، پیش‌تر نیز شخصیت‌های افغانستان در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی تاکید کردند این حمله نمایشی نقض حاکمیت ملی و تهدیدی برای صلح منطقه‌ای است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.