وزیر معادن افغانستان در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان تصریح کرد کابل از سرمایه گذاری باکو استقبال می‌کند.

هدایت الله بدری وزیر معادن افغانستان در دیدار با الهام محمدوف سفیر آذربایجان با ابراز خرسندی از گسترش همکاری و توسعه سرمایه‌گذاری آذربایجان دربخش معادن و نفت افغانستان اظهار داشت: کابل از سرمایه گذاری باکو در حوزه فرآوری نفت و معادن استقبال می‌کند و در این زمینه تسهیلاتی را ارائه خواهد کرد.

وی افزود: طالبان از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در حوزه‌های نفتی و استخراج معادن دعوت می‌کند.

گفته می‌شود سفیر آذربایجان در این دیدار خواستار گسترش همکاری و توسعه سرمایه‌گذاری بر روی معادن سیمان و فلزات طلا، نقره، مس، روی، آهن، و ایجاد پالایشگاه فرآوری نفتی در شمال افغانستان شده است.

وزارت معادن افغانستان با استقبال از این پیشنهاد، آمادگی خود را برای فراهم آوردن تسهیلات لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرده است.

این وزارتخانه همچنین بر اهمیت آموزش و ارتقای ظرفیت‌های فنی کارشناسان افغان در حوزه معدن تاکید نموده است.

علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران آذربایجانی به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان نشان از پتانسیل بالای این کشور در جذب سرمایه‌های خارجی دارد. با توجه به حمایت‌های هیئت حاکمه افغانستان و فراهم شدن تسهیلات لازم، می‌توان انتظار داشت که این سرمایه‌گذاری‌ها به ایجاد تحولات مثبت در اقتصاد این کشور منجر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.