عضو شورای شهر تهران به ساخت و ساز سه برج ۲۵ طبقه در مجاورت ایستگاه هواشناسی بدون مجوز شهرداری تهران انتقاد کرد.

ناصر امانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تسلیت شهادت تعدادی از افسران پدافند ارتش در پی حمله پوشالی رژیم منحوس صهیونیست و همچنین شهادت ۱۰ نفر از مأموران فراجا گفت: پیرو نامه‌ای که در مهرماه خطاب به رئیس شورای شهر تهران نوشتم این تذکر را بیان می‌کنم که در پی آن با توجه به شکایت مدیرکل هواشناسی تهران در خصوص آغاز عملیات ساخت ۳ برج بلند مرتبه ۲۵ طبقه در مجاورت ایستگاه هواشناسی در خیابان کارگرشمالی که منجر به اختلال دستگاه‌های پایش و پیشی‌بینی هوا می‌شود. اعتراض کرده و خواستار توقف ساخت وساز بود و من از آقای چمران خواستم با توجه به این نامه مراتب را از شهرداری تهران جویا شوند.

وی افزود: آقای چمران نیز با فاصله کمی پاسخی به نامه من زدند که متن نامه آنطور که نوشتند نیست و مراتب را با شهرداری منعکس کردید و بنا شده که شهرداری هم‌گزارشی در این خصوص ارائه دهد و در نامه قید شد که هم اکنون بنا به دلایل دیگری از ادامه کار جلوگیری شده است و من نیز با فاصله دو روز دیدم که معاون شهرسازی شهرداری تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ساخت این برج‌ها فاقد مجوز از شهرداری تهران است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: سوال دارم که چگونه در خیابان حساس کارگر شمالی از مرداد ماه تا الان در حال ساخت بودند و وقتی رسانه‌ای شد می‌گویند این ساختمان مجوز نداشت؟ حالا در منطقه ۱۵ شهروندی یک ساخت‌وساز کوچکی داشته باشد به فاصله یک ساعت مأموران شهرداری سر می‌رسند، البته این برخورد درست است، اما باید در همه مناطق باشد نه اینکه ماه‌ها گودبرداری صورت گیرد آنهم کنار ایستگاه آتش نشانی بعد بگویید خبر ندارید؟ چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟

وی افزود: در مورد خشک کردن درختان پشت موسسه زلزله شناسی نیز بار‌ها تذکر دادم، اما آن‌ها هرکاری می‌خواهند انجام می‌دهند و باید به وزارت علوم یا رئیس دانشگاه تهران تذکر داد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تذکر امانی با تأیید بر اینکه حتی شهرداری تهران نیز باید برای ساخت‌وسازهایش مجوز گیرد، گفت: دانشگاه تهران نیز مرجع علم و قانون است و باید به قوانین تمکین کند و همان موقع با شهردار منطقه مطرح کردم و گفت که جلوی کار گرفته شده، چون مجوز ندارد؛ اما ارتباطی به هواشناسی ندارد و از دانشگاه نیز با من تماس گرفتند که ساخت‌وساز ارتباطی با هواشناسی ندارد و دستگاه‌هایشان قدیمی است؛ اما متاسفانه ساخت‌وساز‌های دیگری همچون بیمارستان غیرمجاز داشته و باید با وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران موضوعات را مطرح کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۳
شهرداری میگه برید بسازید شیرینی من رو هم بدید،بعد جریمتون میکنیم و همچی تموم میشه!
اینجوری تخلف گردن شهرداری هم نمیوفته،میگه بدون مجوز ساختن و من خبر نداشتم
آخرین اخبار