مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت مترو تهران از تدوین شناسنامه‌های عملیاتی برای ایستگاه‌ها و مطالعات پدافند غیرعامل خطوط متروی پایتخت خبر داد.

حسین امیراحمدی مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: پدافند غیرعامل، به عنوان یک ضرورت در افزایش تاب‌آوری شهری و تضمین ایمنی جامعه، نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت عمومی ایفا می‌کند.

وی یادآور شد: ثبت دقیق جزئیات ایمنی، ورودی و خروجی‌های اضطراری، سیستم‌های اطفای حریق و نقاط بحران‌خیز پیرامونی ایستگاه‌ها در این شناسنامه‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا در مواجهه با بحران‌ها عملکردی کارآمد داشته باشیم.

امیراحمدی ادامه داد: تدوین شناسنامه‌های عملیاتی برای ایستگاه‌ها، پایانه‌ها و ساختمان‌های ستادی، گام دیگری است که در این جهت برداشته شده است.

وی اظهار کرد: متروی تهران و حومه به عنوان یکی از شریان‌های حیاتی حمل‌ونقل در پایتخت، همواره به این مهم توجه کرده و تلاش می‌کند با بکارگیری اصول پدافند غیرعامل، بستر‌های ایمنی را برای تمامی شهروندان فراهم آورد.

امیراحمدی با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه طی سال گذشته اقدامات متعددی برای شناسایی و کاهش نقاط مخاطره‌آمیز انجام داده است، افزود: ما با بهره‌گیری از نظارت مستمر و شناسایی نقاط حادثه‌خیز طبیعی و انسان‌ساخت در کلیه خطوط مترو، همواره در جهت رفع آنها برنامه ریزی و اقدام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همکاری نزدیکی با سازمان‌های مرتبط مانند آتش‌نشانی و ستاد بحران مناطق شهرداری تهران داریم که در قالب بازدید‌های مشترک از ایستگاه‌ها و ارزیابی وضعیت ایمنی، امور مرتبط با پدافند غیرعامل در مترو پیگیری می‌شود.

مدیر ایمنی و مهندسی عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه اجرای مانور‌های دوره‌ای نیز در دستور کار مترو تهران قرار دارد، گفت: برگزاری مانورهایی، چون مواجهه با سیل و آبگرفتگی و همچنین مانور اختلال در عملکرد پست‌های برق، از جمله اقداماتی بوده که به منظور آمادگی کامل در شرایط بحرانی در متروی تهران انجام شده است.

امیراحمدی در ادامه اضافه کرد: مطالعات پدافند غیرعامل خطوط هفتگانه مترو نیز به مشاور مورد تایید سازمان پدافند سپرده شده و تاکنون نتایج خطوط شهری دریافت شده که امیدوارم که با تلاش‌های مستمر در زمینه ارتقای سطح پدافند غیرعامل در متروی تهران، شاهد محیطی امن‌تر و آرام‌تر برای همه شهروندان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار