مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران) طی ۲ سال گذشته سه همت معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال در این استان سرمایه گذاری کرده اند.

بهمن جعفری روز یکشنبه گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ در الیگودرز، استیل کورد سلسله، آهک هیدراته پلدختر و ایجاد زیرساخت و راه دسترسی به معادن جزو مهمترین سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در لرستان هستند.

وی اظهار داشت: آهک هیدراته پلدختر مصوبه سفر استانی ۲ دولت قبل است که با حجم سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد ریال، تا ماه آینده وارد چرخه تولید می‌شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی استیل کورد در سال گذشته گفت: این طرح با راهبری ایمیدرو و سرمایه‌گذاری شرکت‌های «فولاد مبارکه» و «توسعه معادن و فلزات»، میزان سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر در حال اجرا است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های جدید در استان افزود: عملیات اجرایی و ایجاد زیربنا‌های تخصصی برای واحد اسید فسفریک خرم آباد با ۳.۵ همت حجم سرمایه گذاری توسط کشت و صنعت و همکاری چینی‌ها در دست اقدام می‌باشد.

جعفری با بیان اینکه صنایع غذایی ممتاز الیگودرز با ۴۰۰ نفر فرصت شغلی در آستانه بهره برداری است ادامه داد: همچنین پنج طرح فروسیلیس نیز برای جلوگیری از خام فروشی در الیگودرز، ازنا و بروجرد در دست اجرا هستند که سه واحد تا پایان سال و مابقی سال آینده افتتاح می‌شوند و لرستان بعد از همدان به قطب فروسیلیس کشور تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به خلوص بالای معادن کربنات کلسیم در الیگودرز اظهار داشت: ۲۸ واحد صنعتی طی ۲ سال گذشته در این راستا شکل گرفته است که همه آنها قابلیت صادرات دارند.

وی تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته یکی از اولویت‌های صمت بر اساس برنامه چهارساله اقتصادی استان، حفظ واحد‌های موجود، ارتقای ظرفیت تولید و احیای واحد‌های راکد بوده است که خودروسازی بروجرد بعد از ۱۰ سال به چرخه برگشت و در حال حاضر با تولید و عرضه روزانه ۷۰ دستگاه تولید واشتغال ۶۰۰ نفر فعالیت دارد.

جعفری گفت: ماشین سازی لرستان نیز توسط هلدینگ "خزر" (شرکتی سهامی است که دارای شرکت‌های زیرمجموعه دیگر است) با کارخانه پرس سابق تجمیع شدند و برای اولین بار علاوه بر سازه‌های فلزی در زمینه تولید تجهیزات نیروگاهی و انواع بویلدر‌ها فعال است.

وی با اشاره به راه اندازی سامان کاشی بروجرد تا ۱۰ روز آینده بیان کرد: خمیرمایه دورود نیز پس از ۱۴ سال تعطیلی با کمک هلدینگ "امید" احیا شد و به عنوان یک کارخانه استراتژیک طی ۶ ماهه امسال یکهزار و ۵۰۰ تن تولید داشت.

جعفری افزود: فولاد خرم آباد نیز در سال‌های قبل تولید میلگرد داشت که با تغییر خط تولید و عرضه ورق‌های با ضخامت بالا و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر در شهرک صنعتی شماره ۲ خرم آباد فعالیت دارد.

برچسب ها: اعتبار ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.