مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران گفت: اولین سوزن پیشرفته با تکنولوژی سوزن‌های سرعت بالا در محور تهران-مشهد نصب شد که زمینه ساز افزایش سرعت سیر در این مسیر می‌شود.

متقی پور، مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران گفت: اولین سوزن پیشرفته با تکنولوژی سوزن‌های سرعت بالا پس از طی مراحل طراحی، ساخت و اخذ مجوز‌های لازم در محور تهران-مشهد نصب شد که زمینه ساز افزایش سرعت سیر در این میسر می‌شود.  

متقی پور افزود: این سیستم در خطوط پرسرعت با ترافیک زیاد به جهت بالا بودن ایمنی، راحتی مسافر و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سوزن‌های با سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر استفاده از آن الزامی بوده، اما در سرعت کمتر از ۱۶۰ کیلومتر مزیت محسوب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این سیستم اسلایدچیر‌ها به رولر نیز مجهز است؛ افزود: در این سوزن‌ها از طریق کاهش نیروی جدا شدن تیغه از ریل پهلویی عمر ماشین سوزن در حدود ۶۰ درصد افزایش می‌یابد؛ همچنین با توجه به مجهز بودن به رولر این سیستم دیگر نیازی به گریس‌کاری صفحات سرسره ندارد بدین جهت دوست‌دار محیط زیست نیز محسوب می‌شود.

متقی‌پور اضافه کرد: سیستم cross stop در این سوزن‌ها، قطعه تکه مرکزی را با استفاده از پابند‌های ارتجاعی SKL ۱۲ مهار می‌کند؛ همانطور که می‌دانیم با افزایش سرعت وسیله نقلیه عبوری شدت ضربات دینامیکی وارده به تکه مرکزی نیز افزایش می‌یابد، لذا برای افزایش ایمنی سیر و عمر تکه مرکزی که به لحاظ تکنولوژیکی، متالوژیکی و اقتصادی قطعه استراتیژیک محسوب می‌شود، می‌بایست این قطعه تقویت گردد؛ تقویت تکه مرکزی تغییر نوع fastening system را به همراه دارد.

متقی‌پور افزود: استفاده از این سیستم که از محصولات ایمنی نیز به شمار می‌آید، در خطوط سرعت بالا الزامی بوده و حمل و نقل ریلی را در سرعت‌های بالای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میسر و ایمن می‌کند.

مدیر عامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در خصوص مزایای استفاده از این سیستم گفت: امکان افزایش سرعت عبور از روی سوزن و ایمنی سیر، افزایش عمر ماشین سوزن، افزایش عمر تکه مرکزی، کاهش تنوع قطعات که موجب نصب آسان سوزن می‌شود، پایین بودن هزینه‌های تعمیر و نگهداری  از جمله مزایای این سوزن است.

او در پایان بیان کرد: تولید این نوع سوزن که در واقع پیاده سازی تکنولوژی سوزن‌های سرعت بالا در مقیاس کوچکتر بوده، راه را برای تولید سوزن‌های سرعت بالا برای این شرکت هموار ساخته و قدم بعدی ایرید، طراحی و ساخت سوزن‌های سرعت بالا با شعاع‌های ۱۲۰۰ و ۲۵۰۰ متر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار