نخستین اردوی استعدادیابی و آموزشی توانمندسازی سازی و هیمالیا نوردی استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان نقده، برگزار شد.

اولین اردوی استعدادیابی و آموزشی توانمندسازی سازی و هیمالیا نوردی استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان نقده، با حضور بر سرمزار اسطوره کوهنوردی ایران زنده یاد محمد اوراز برگزار شد.

علی سلیم زاده رئیس هیئت کوه نوردی و صعود‌های ورزشی استان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اولین اردوی هیمالیا نوردی استان انتخابی اردو‌های تیم ملی امید با شرکت ۱۳ کوهنورد از شهر‌های مختلف استان به میزبانی هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان نقده به مدت دو روز  در منطقه گرده بابا حسن شهرستان نقده برگزار شد.

علی سلیم زاده ادامه داد: شرکت کنندگان در این اردو  در روز نخست با انجام برخی از تست‌های کوپر در قالب آزمون میدانی شامل دوی ۱۲ دقیقه، پرش طول در جا، دراز و نشست و بارفیکس به رقابت پرداختند و در روز دوم نیز در آزمون کوهستان شامل ارزیابی قدرت بدنی، آشنایی با اصول استفاده از بسکت، کمپ و شب مانی، مکان یابی و برپایی اصولی چادر، آموزش ثابت کشی و کار با ابزار فنی، استقامت، همکاری تیمی، وقت شناسی و در نهایت صعود به گرده باباحسن از مسیر گرده شرکت کردند.

وی افزود: سرپرستی اولین اردوی استعدادیابی و آموزشی توانمندسازی سازی و هیمالیا نوردی استان را دوره داوود زارعی و مربیگیری را نیز آرش اسماعیل زاده و مجید نیکنام بر عهده داشتند و همچنین هادی باغبان  و معصومه  نادری به عنوان کمک مربی در این اردو حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.