هواشناسی آذربایجان غربی اعلام کرد: روند کاهشی دما در استان ادامه دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در پی کاهش دمای هوای استان، شهروندان ارومیه‌ای در صبح روز یکشنبه، دمای منفی یک درجه را تجربه کردند و دمای هوای ارومیه در در شبانه روز گذشته بین یک درجه زیر صفر و ۲۱ درجه بالای صفر گزارش شده است.

مهدی ادامه داد: مهاباد هم در شبانه روز گذشته با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان گزارش شد؛ ضمن اینکه در این مدت شاهد بارش‌هایی بودیم که سردشت با چهار میلیمتر بارندگی پر باران‌ترین شهر ثبت شده است.

وی با اعلام اینکه هشدار نارنجی سطح زرد هواشناسی در استان در زمینه بارش باران و برف در نقاط مرتفع، برودت دما و وزش باد از سوی هواشناسی استان صادر شده و لازم است شهروندان به این هشدار‌ها توجه کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لغزندگی جاده، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، طغیانی شدن مسیل ها، مه گرفتگی، رعد و برق، سرمازدگی و وزش تندباد‌های لحظه‌ای هم پیش بینی شده که باید تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

صابری با توصیه به شهروندان ادامه داد: اجتناب از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی، خودداری از اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیلها، اجتناب از کوهنوردی هم از مواردیست که لازم است شهروندان به ان توجه کافی داشته باشند.

وی از بهره برداران حوزه کشاورزی خواست تا نسبت به جمع آوری و انتقال محصولات خود به مکان‌های سرپوشیده اقدام کرده و نسبت به تنظیم دمای گلخانه، مکان‌های پرورش قارچ و مرغداری‌ها اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.