با افزایش ۶.۸ درصدی ولادت‌ها، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در نرخ موالید را به خود اختصاص داده است.

 

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون علنی و تخصصی بازرسی کل استان با اشاره به مشوق های خوب برای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: متاسفانه در قانون جوانی جمعیت خیلی از مردم قوانین را به طور کامل نمی‌دانند و فقط از این قوانین، واگذاری وام و زمین را در جریان هستند که دستگاه های متولی در این حوزه، از طریق رسانه های مختلف به ویژه صدا و سیما باید ورود کنند و قوانین را برای مردم تبیین کنند.

او افزود: باید نارضایتی در حوزه پرداخت تسهیلات فرزندآوری به حداقل برسد چرا که برخی بانک‌ها تنها ۲۰ درصد منابع خود را در ۸ ماه گذشته برای این تسهیلات به مردم ارائه داده اند، که باید این موضوع بدون تعارف، توسط اداره کل بازرسی استان، بررسی شود.

رحیمی مدیرکل بازرسی استان نیز با بیان اینکه قوانین جوانی جمعیت باید به نفع مردم تفسیر شود گفت: بازرسیِ میزان اجرای قانون جوانی جمعیت، به صورت یک برنامه سراسری اجرایی می شود.

در دو سال گذشته ۲۲ هزار و ۲۰۵ نفر برای دریافت زمین قانون فرزندآوری در استان نام نویسی کرده اند که راه و شهرسازی خراسان جنوبی، تاکنون به ۸ هزار ۵۵۵ نفر زمین واگذار کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار